گلخانه سبزی و صیفی خوسف بعد از ۱۰ سال تعطیلی افتتاح شد

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و محلی، گلخانه سبزی و صیفی خوسف بعد از ۱۰ سال تعطیلی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف،«سید حسن رضوی» پیش از ظهر امروز (۲۷ خرداد) در مراسم افتتاح پروژه تکمیل و تجهیز گلخانه سبزی و صیفی خوسف، اظهار کرد: این گلخانه در سطح 2 هزار متر بعد از 10 سال ورشکستگی و تعطیلی دوباره فعال شد.

 

رئیس جهاد کشاورزی خوسف با اشاره به اضافه شدن 2 هزار و 200 مترمربع به این گلخانه افزود: همچنین 700 میلیون تومان تسهیلات کم بهره دولتی به این طرح تخصیص یافت و 250 میلیون هم آورده سرمایه گذار بوده است.

 

رضوی بیان کرد: در مجموع برای احیا و بازسازی این گلخانه 95 میلیون تومان سرمایه گذاری شده و در اولین کشت گوجه زیتونی و خیارسبز کشت شده است.

 

وی با بیان اینکه آب این گلخانه شور است، گفت: باید در خصوص تامین آب شیرین کن با تسهیلات ویژه همکاری شود تا این گلخانه به عملکرد مطلوب برسد.

 

رئیس جهاد کشاورزی خوسف افزود: این گلخانه برای پنج نفر اشتغال مستقیم و برای هفت نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

 

رضوی گفت: همچنین امروز همزمان با 27 خردادماه سالروز تشکیل جهاد کشاورزی، سیستم آبیاری کم فشار خوسف با هزینه کرد سه میلیارد و 120 میلیون ریال اعتبار دولتی و 561 میلیون ریال سهم متقاضی به بهره برداری رسید.

 

وی گفت: در مجموع برای اجرای طرح آبیاری نوین خوسف سه میلیارد و 681 میلیون ریال هزینه شده است.

کد خبر 939495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha