تاسف از عدم حضور  مدیران در جلسه مناسب‌سازی تا وضعیت پارک‌های بیرجند

رونقی با گلایه مندی از عدم حضور برخی مدیران حوزه شهرداری در کمیته مناسب‌سازی شهرستان بیرجند، گفت: وضعیت پوشش، روشنایی و نگهداری فضای سبز و پارک‌های شهر بیرجند بسیار نامناسب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی رونقی» صبح امروز سه شنبه (۲۷ خرداد) در کمیته مناسب سازی شهرستان بیرجند با گلایه مندی از عدم حضور برخی مدیران حوزه شهرداری در جلسه اظهار کرد: باید جلسات مناسب سازی بهزیستی بیشتر جدی گرفته شود و حضور مدیران دستگاه های اجرایی الزامی است.

 

معاون عمرانی فرماندار بیرجند با بیان اینکه جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان هر سه ماه برگزار می شود بر حضور مدیران به خصوص حوزه شهرداری تاکید کرد و گفت: در حوزه مناسب سازی، پوشش، روشنایی و نگهداری فضای سبز و پارک‌ها شهر بیرجند نیز گلایه مند هستیم چرا که وضعیت آن بسیار نامناسب است.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت پارک توحید به عنوان بزرگترین پارک شهر مایه تاسف است، ادامه داد: گویا حوزه فضای سبز شهرداری، تنها پارک‌ها را احداث می کنند اما هیچ توجهی به نگهداری آن ندارند که اکنون این پارک ها دچار وضعیت نامناسبی هستند.

 

رونقی بیان کرد: شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت های عمرانی بهانه قابل قبولی برای عدم رسیدگی به وضعیت پارک های شهر بیرجند نیست و انتظار داریم با جدیت این موضوع پیگیری شود.

 

معاون عمرانی فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه رویکرد ما در جلسات مناسب سازی انجام اقدامات ریشه ای و ارتقا بخشی این مهم است، افزود: حوزه حمل و نقل شهری در آستانه ورشکستگی است و شیوع کرونا نیز مشکلات بیشتری برای آنان ایجاد کرده است اما در عین حال باید اقدامات مناسب سازی را با واقع‌نگری در این بخش را برای برای حضور و استفاده معلولان و قشر کم توان جسمی، حرکتی انجام دهیم.

 

وی به اشاره به لزوم راه اندازی سیستم اعلام صوتی زمان ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه ویژه روشندلان، ادامه داد: کلیه دستگاه های اجرایی باید رابط مناسب سازی خود را به فرمانداری و اداره بهزیستی معرفی کنند.

 

«مهدی حدیدی نژاد» رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بیرجند هم با بیان اینکه برای اجرای مناسب سازی ضعف در نظارت وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه گاهی این مناسب سازی های به گونه ای انجام می شود که برای معلولان و سالمندان قابل استفاده نیست.

کد خبر 939500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha