رفع دغدغه های فرهنگی از شاخص های جشنواره ملی امام المتقین(ع) است

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی بیشتر در خصوص جشنواره ملی فرهنگی و ادبی امام المتقین(ع)، گفت: رفع دغدغه های فرهنگی از شاخص های جشنواره ملی امام المتقین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلیمن دکتر« حبیب رضا ارزانی»،  امروز(27 خرداد) در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی ادبی امام المتقین(ع) که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس ستاد کانون های مساجد کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و کارکنان ستاد استانی کانون های مساجد استان برگزار می شود، اظهار داشت:  برگزاری جشنواره امام المتقین(ع) می تواند بستر تقویت و نهادینه سازی فرهنگ دینی و  همچنین تبیین جایگاه ولایت باشد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجدکشور بیان کرد: برگزاری این همایش بستر معرفی و گسترش فرهنگ سیره علوی در بین آحاد جامعه است.

 

وی با اشاره به بخش های خوب در نظرگرفته شده برای جشنواره ملی امام المتقین(ع)، افزود: بخش های این جشنواره در راستای رفع دغدغه های فرهنگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به استقبال خوب مردم از این جشنواره در طول شش ساله گذشته، خاطرنشان کرد: هفتیمن جشنواره سراسری امام المتقین(ع) در سال جاری هم  برگزار می شود.

 

 ششمین جشنواره فرهنگی ادبی امام المتقین(ع) همزمان با عید غدیر سال 98 در سه بخش خوشنویسی، شعر و قصه گویی با موضوع سبک زندگی علوی شروع به کار کرد.

 

 آثار ارسالی در بخش خوشنویسی شامل 50 اثر، در بخش شعر 30 اثر و بخش قصه گویی 10اثر به بخش داوری این جشنواره راه یافته اند.

 

در بخش شعر از بین 15 اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره 30 اثر به بخش داوری راه یافته اند که در بخش بالای 15 سال، مصطفی توفیقی از مشهد، سعید تاج محمدی از کاشمر و محسن کاویانی از قم به عنوان برتر معرفی شدند.

 

در بخش شعرزیر 15 سال هم مهدیه دانشور 12 ساله از الشتر، ستایش رضایی 16 ساله از ازنا و زهرا بیات 14 ساله از ازنا به عنوان برتر معرفی شدند.

 

در بخش شعراثر ارسالی از مجتبی صفدری از رشت به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

 

در حوزه خوشنویسی از بین 85 اثر ارسالی به دبیرخانه تعداد 50 اثر به بخش داوری راه یافته اند.

 

در حوزه بالای 15 سال خط شکسته امیر حسین سلاحی از خرم آباد، نستعلیق  ابوذر ذاکری سولقانی از هرمزگان، نستعلیق رسول رستم نژاد از خرم آباد و ستار ولی نژاد از خرم آباد به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

 

در حوزه زیر 15 سال هم دو اثر نستعلیق هدیه زواره از بروجرد، افشین رحمتی از الشتر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

 

در حوزه قصه گویی از بین 50 اثر ارسالی به دبیرخانه و 10 اثر راه یافته به بخش داوری آثار مروبط به  آرسام طاهری از خرم آباد و فاطمه قنبری از تهران به عنوان آثار برتر این بخش معرفی شدند.

 

گفتنی است اختتامیه جشنواره ملی امام المتقین(ع) قرار بود در میلاد امام علی(ع) برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و بحران ناشی از این بیماری لغو شد و امروز به صورت مجازی برگزار شد.

 

 

کد خبر 939630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha