​روند ابتلا به کرونا در گلستان افزایشی شد/ بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی

عارف نیا بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: آمار بیماران بستری و بدحال در گلستان هر روز رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» عصر امروز(سه شنبه 27 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از فرضیه ها تأثیر گرما بر کرونا بود که در حال حاضر دیگر این فرضیه رد شده و افزایش دمای هوا تأثیری در نابودی ویروس کرونا ندارد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: برخی تصور می کنند اکثر مردم در ایران به کرونا مبتلا شدند و با ایجاد ایمنی گروهی، زنجیره انتقال کرونا قطع شده است که این فرضیه نیز قابل قبول نیست.

 

وی با بیان اینکه آمار بیماران بستری و بدحال هر روز در گلستان رو به افزایش است، یادآور شد: میانگین بستری روزانه مبتلایان به کرونا در گلستان روند افزایشی دارد.

 

عارف نیا با بیان اینکه برداشتن محدودیت ها به معنای عادی شدن شرایط نیست، افزود: متأسفانه در حال حاضر اکثر شهرهای گلستان از وضعیت سفید خارج شدند و برخی از شهرها نیز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه متأسفانه برخی از قواعد کرونا توسط مردم تعطیل شده است، بیان کرد: متأسفانه برخی از بازارهای هفتگی مملو از جمعیت است این در حالی است که امکان خرید روزمره در غیر از بازارهای هفتگی نیز فراهم است.

 

وی ابراز داشت: برخی از مردم پروتکل های بهداشتی را رها کردند و ضمن دست دادن و روبوسی، فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند.

 

عارف نیا تصریح کرد: متأسفانه مراسم های عروسی و عزا در حال برگزاری است و ازدحام جمعیت بیشماری در این مراسم ها رخ می دهد که بسیار خطرناک است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به فوت 6 کودک گلستانی بر اثر کرونا، افزود: اکثر این کودکان به بیماری زمینه ای مبتلا بودند و پس از ابتلا به کرونا فوت کردند.

 

وی از مردم خواست از حضور در مراکز تجمعی پرهیز کنند و گفت: در صورتی که فردی مجبور به خروج از منزل شد ضمن استفاده از ماسک و دستکش، در مدت زمان کوتاهی به منزل بازگردد.

 

عارف نیا تأکید کرد: در صورتی که مردم با قیمت غیرعادی اقلام بهداشتی مواجه شدند به سامانه 190 گزارش کنند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در صورت افزایش تعداد بیماران کووید19 کیفیت رسیدگی به بیماران کاهش می یابد و با افزایش بار بیمارستانی آمار مرگ و میر و عوارض ناشی از کووید۱۹ نیز افزایش پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه 20 درصد از مبتلایان به کرونا تا چند ماه از عوارض ناشی از این بیماری رنج می برند، گفت: در حال حاضر کرونا افراد مسن و کودکان را هم درگیر می کند چرا که این دسته بیش از دیگران پروتکل های بهداشتی را رها کردند.

 

 

کد خبر 939711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha