مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهر جیرفت برگزار شد 

امشب ۲۷ خرداد مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام به همت هیئت حضرت معصومه (س) در حسینیه فرهنگیان شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، امشب ۲۷ خرداد مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام به همت هیئت حضرت معصومه (س ) در حسینیه فرهنگیان شهر جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در این مراسم ضمن عرض تسلیت، به ویژگی های شیعه از منظر امام صادق علیه السلام، اشاره کرد و گفت: انسان مومن وقت فتنه ها باید با وقار باشد یعنی به چپ و راست منحرف نشود و هنگام بلا باید نیز صبر پیشه کند.

امام جمعه جیرفت افزود: مومن باید هنگام رفاه و آسایش شکرگزار باشد، اگر انسان شکر گذار نباشد نعمت برایش تبدیل به بلا می شود و گاهی انسان دچار بلا می شود، صبر می کند بلا برایش نعمت می شود.

وی عنوان کرد: شیعه حقیقی به آنچه خدا رزق و روزیش قرار داده، قانع است و تلاش خودش را می کند اما قانع است، شیعه اهل ظلم نیست حتی به دشمن خود، شیعه هیچ وقت کاری را به برادر مومن خودش تحمیل نمی کند، مرد مومن غذا می خورد به میل خانواده‌اش و منافق کسی است که خانواده به میل او باشند.

حجت الاسلام سعادت فر ابراز کرد: شیعه کسی است که خودش را به سختی می اندازد اما به دیگران سختی وارد نمی کند و در گرفتاری ها به فکر نیازمندان است و به پایین دست خودش نگاه می کند و می گوید در مقابلش وظیفه دارم، در روایت داریم که انسان در معنویات به بالا دست و در مادیات به پایین دست خودش نگاه کند.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: دوران آخرالزمان دوره ایی است که مکر شیطان برای جدا کردن مردم از دین با نام دین اتفاق می افتد و تشخیص راه حق از راه باطل بسیار سخت و دشوار می شود.

وی اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) یکی از سیاست های خلفا منحرف کردن جریان دین به اسم دین بود و در دوران حکومت خلفا کار مکه و مدینه به جایی رسید که بهترین زنان آوازه خوان در آنجا زندگی می کردند و مدیریت جامعه تحت تاثیر زنان بی تقوا قرار گرفت.

حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: فضای مکه و مدینه با عادی شدن آواز و موسیقی کارش به جایی رسید که جانشین پیامبر اکرم (ص) خانه نشین و بر روی فرزندش شمشیر کشیدند.

امام جمعه جیرفت در خاتمه عنوان کرد: امیدوارم خدا معرفت و شناخت ما را نسبت به ائمه اطهار علیهم السلام افزایش دهد و خدا حیات و مرگ ما را در این مجالس رقم بزند و یکی از نعمات خدا نعمت روزه و اشک و ارادت به ائمه اطهار علیهم السلام است و امیدواریم تا آخر عمر این نعمت برای ما ذخیره شود.
 

کد خبر 939759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha