همچون امام صادق در تحولات جامعه اسلامی از جوانان مومن و انقلابی استفاده کنید

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ‌امام صادق(ع) در ایجاد تحول از جوانان به عنوان راهبرد استفاده کردند امروز ما هم برای برون‌رفت از مشکلات و بازتولید تمدن نوین اسلامی باید بر جوانان مومن و انقلابی تکیه کرده و از آنان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسینعلی سعدی» شامگاه سه‌شنبه ۲۷ خرداد به مناسبت بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) در دانشگاه امام صادق(ع) طی سخنانی گفت: امام صادق(ع) سال 183 هجری به دنیا آمدند و دوران امامت ایشان با خلافت ظالمانه بنی‌امیه و بنی‌عباس تلاقی داشت که در نهایت توسط یکی از خلفای عباسی در سن 65 سالگی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در دوران امامت امام صادق(ع) جهان اسلام دچار نابسامانی سیاسی و اجتماعی شده بود، عنوان کرد: خلفای جور و ستم آن زمان با سوءاستفاده از همین نابسامانی‌های سیاسی و اجتماعی مردم را فریب می‌دادند که در مسیر هدایت ائمه معصومین(ع)‌ قرار نگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی با اشاره به یکی از شاخصه‌های مهم سیره امام صادق(ع)‌ بیان کرد: امام صادق(ع) با  زمان‌شناسی که داشتند برای مقابله با جریانات آن دوره فضای فکری و علمی ایجاد کردند که از این طریق به مقابله با طاغوتیان بپردازند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه دو شاخصه مهم دانشگاه امام صادق(ع) مدیریت تحول و جنبش نرم‌افزاری بود، ابراز کرد: امام صادق(ع) با تحول در تفکر و اندیشه اجتماعی جوانان تلاش کردند آنها را جذب دانشگاه خود کرده و ۴ هزار شاگرد تربیت کنند.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نهضت و جنبش علمی در دنیای اسلام ایجاد کردند که مبدا تمدن اسلامی شد، گفت: آنها در کرسی‌های آزاد‌اندیشی و مناظرات شبهات موجود در جامعه اسلامی را پاسخ می‌دادند و خرافات را برطرف می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی افزود: یکی از شاگردان امام صادق(ع) ابان‌بن تغلب است که به تنهایی سی هزار حدیث نقل کرده و احادیث باطل هریره را تشخیص داده و برای همه آشکار می‌کند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه شاگردان مکتب امام صادق(ع) در جامعه آن زمان تحول ایجاد کردند، گفت: امروز حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید تفکرات جامعه را در دست گرفته و آن را در مسیر اسلام هدایت کنند.

وی افزود:‌ یک دانشگاه و حوزه انقلابی باید نبض جامعه اسلامی را در دست داشته باشد و جلوتر از آن حرکت کند؛ جوانان تحول‌آفرین هستند بنابراین در گام دوم انقلاب تکیه ‌بر آنان لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی در پایان گفت: ‌امام صادق(ع) در ایجاد تحول از جوانان به عنوان راهبرد استفاده کردند امروز ما هم برای برون‌رفت از مشکلات و بازتولید تمدن نوین اسلامی باید بر جوانان مومن و انقلابی تکیه کرده و از آنان استفاده کنیم.

 

 

کد خبر 939821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha