​احتمال پیک دوباره کرونا در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

جعفری گفت: اگر مردم به پروتکل های بهداشتی عمل نکنند احتمال بازگشت به پیک کرونا در استان گلستان دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، «ناهید جعفری» ظهر امروز(چهارشنبه ۲۸ خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه پس از یک دوره نسبتاً طولانی که آمار بیماران بستری و سرپایی کرونا در گلستان با کاهش همراه بود اما طی هفته گذشته با تعداد زیاد بیماران بستری و سرپایی کووید۱۹ در گلستان مواجه شدیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: روند افزایشی بیماری کووید19 در گلستان نشان می دهد اگر به پروتکل های بهداشتی توجه نکنیم تجربه پیک دوباره کرونا در گلستان و اعمال محدودیت ها دور از انتظار نخواهد بود.

 

وی از مردم خواست از حضور در اماکن تجمعی اجتناب کنند و یادآور شد: همه اعضای خانواده باید از ترددهای غیرضروری بپرهیزند و ضمن شستشوی مکرر دست ها، از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 

جعفری تصریح کرد: در حالی که طی دو هفته گذشته هشت شهرستان استان گلستان در وضعیت سفید کرونا قرار داشتند در حال حاضر اکثر شهرستان ها از وضعیت سفید خارج شده و تعدادی از شهرها نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بازگشایی برخی مراکز و فروشگاه ها و برداشتن محدودیت ها در مشاغل به معنای پایان کرونا نیست، ابراز داشت: اگر کسی مجبور به حضور در اجتماع شد ضمن استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند.

 

 

کد خبر 939870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha