امکان تولید الکل «اتانول» از پساب کارخانجات صنایع غذایی با حمایت کانون فرهنگی مسجد «نور» شیراز

رضازاده گفت: با تلاش ۲ تن از اعضای هیئت مدیره موسسه «صبح فاطر» واقع در مسجد «نور» شیراز و حمایت کانون فرهنگی این مسجد، امکان تولید الکل «اتانول» از پساب کارخانجات صنایع غذایی میسر شد.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده» با اشاره به اقدامات انجام شده توسط یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه «صبح فاطر» واقع در مسجد «نور» شیراز در سال «جهش تولید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: با ایده پردازی یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه «صبح فاطر»، امکان تولید الکل «اتانول» از پساب کارخانجات صنایع غذایی میسر شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز افزود: این اقدام در سال جهش تولید و تاکیدات مقام معظم رهبری و با هدف تحقق خودکفایی در تولید انبوه این ماده استراتژیک در مهار ویروس کرونا، پیگیری شده است.

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز اضافه کرد: تولید الکل اتانول از پساب کارخانجات صنایع غذایی اقدام موثری برای تحقق شعار «جهش تولید» با هدف عدم وابستگی به واردات این محصول و تبدیل یک تهدید به فرصت است با ایده پردازی «مژگان حاجی زمانی» از اعضای موسسه «صبح فاطر» واقع در مسجد «نور» شیراز و حمایت و بررسی «غللامحسین یوسفی»، عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی شیراز و با تایید دانشگاه علوم پزشکی شیراز میسر شده است.

 

رضا زاده با تاکید بر لزم حمایت از این تولید کارآمد، عنوان کرد: کانون فرهنگی مسجد «نور» شیراز خواستار حمایت معنوی و مادی برای صنعتی سازی این پروژه علمی مقرون به صرفه برای اهداف گسترده پزشکی، صنعت غذا و دارو و سایر صنایع شیمیایی است.

وی ادامه داد: این پروژه علمی در جهان در حال تولید صنعتی است اما این فرصت برای اولین بار در ایران فراهم شده است و می تواند در کنار تولید الکل اتانول به  فرمول چند ماده شیمیایی دیگر نیز دست یابد که ارزش صنعتی سازی این فرایند را چند برابر خواهد کرد.

رضا زاده بیان کرد: «غلامحسین یوسفی»، عضو هیئت مدیره علمی دانشکده داروسازی شیراز و مسئول واحد ساخت محلول های ضد عفونی دانشگاه داروسازی و «مژگان حاجی زمانی»، کارشناس ارشد مهندسی صنایع غذایی، محقق و پژوهشگر، نخبه سال 91 و مهندس برتر سال 95 را در کارنامه علمی  پژوهشی خود دارند.

وی تاکید کرد: حمایت کنندگان از این طرح تولیدی موثر، می توانند برای اعلام حمایت خود با شماره تلفن های 09123956292 و 09171881522 تماس بگیرند.

 

«مژگان حاجی زمانی»، کارشناس ارشد مهندسی صنایع غذایی، محقق و پژوهشگر، نخبه سال 91 و مهندس برتر سال 95

 

«غلامحسین یوسفی»، عضو هیئت مدیره علمی دانشکده داروسازی شیراز و مسئول واحد ساخت محلول های ضد عفونی دانشگاه داروسازی

کد خبر 939907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha