مشکل آبرسانی به ۲۹ روستای استان زنجان حل شد

«فرشاد پیری» گفت: با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال مشکل آبرسانی به ۲۹ روستای استان زنجان حل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح آبرسانی و بهره برداری از آب شرب در سه دهستان اوریاد ماهنشان، قره پشتلو زنجان و شیوانات خدابنده اجرا می‌شود.

 

فرشاد پیری با بیان اینکه مشکل آب 29 روستای در استان زنجان برطرف شد، ادامه داد:  اهالی روستاهای تازه کند، قره حصارلو، حاج سیران، ماری، آقکند، قره داش، قلعه جوق، پری، سعید کندی، زنگی کوه، لهرگین، سالارآباد، اسلام آباد، بهرام بیک، قمشلو، قره ولی و برون و غیره از نعمت آب شرب بهره مند می‌شوند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح آبرسانی به این روستاها با اعتبار 10 میلیارد ریال اجرا شد، ادامه داد: طول خط انتقال و توزیع آب شرب در این مناطق 18 هزار متر طول بود.

 

پیری با یادآوری اینکه بیش از 2 هزار خانوار از نعمت آب شرب بهره مند شدند، تصریح کرد: مرمت و لایروبی قنات، مرمت منبع آب و تعویض و تعمیر شبکه توزیع، بهسازی چشمه مرمت مخزن، احداث منبع آب و خط انتقال و حفر چاه و تجهیز آنها از عمده فعالیت‌های صورت گرفته در این طرح‌ها است.

 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان یادآور شد: 60 درصد هزینه‌های اجرای این طرحها با مشارکت نیروهای جهادی و اهالی روستا کاهش یافته است.

 

این مسئول ادامه داد: امسال نیز قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با عنایت خداوند متعال و با کمک دستگاه‌های اجرایی، خیرین و اهالی روستاها، طرح آبرسانی به برخی روستاهای مورد نظر را عملیاتی خواهد کرد.

 

کد خبر 939951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha