غدیر یک روز نیست جریان هر روز اسلام است

حجت الاسلام برقراری گفت: عید غدیر یک روز نیست جریان هر روز اسلام است و تمام اسلام در عید غدیر خلاصه شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر « حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری» امروز پنج شنبه ۲۹ خرداد ماه در جلسه ستاد برگزاری مراسم معنوی عید سعید غدیرخم در ملایر گفت: اهمیت عید غدیر بر کسی پوشیده نیست، قوام شیعه به غدیر است و  اگر مراسم تکریم عید غدیر با شکوه و جلال برگزار شود، قطعاً از خیلی مصائب بزرگ در جهان اسلام جلوگیری می‌شود.

امام جمعه ملایر افزود:  عید غدیرخم، مصداق بارز اجرای عدالت و اعطای حق به ذی ،حق است  و معرفت به غدیر باعث می‌‌شود ظلم در جهان ریشه کن شود.


وی با بیان اینکه عید غدیر، یک روز نیست، جریان هر روزِ اسلام است و تمام اسلام در عید غدیر است تصریح کرد:  خطبه‌ی غدیر در عین مظلومیت، بسیار راهگشاست و به اندازه‌‌ای قدرت دارد که در پیچ و خم تاریخ اعصار، هم‌چنان ماندگار است.

امام جمعه ملایر افزود: امروزه ایستادگی در برابر تهاجمات فرهنگی، با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی غدیرخم امکان پذیر است و باید سرلوحه‌ی فعالیت‌ مدیران باشد.

وی اضافه کرد: در برگزاری باشکوه عید غدیر کوتاهی نکنیم، چرا که رضایت خدا و ولیّ‌خدا در تکریم این روز بزرگ است،
«قدرت اله ولدی» نیز گفت: ویروس کرونا نباید باعث شود که از مسائل و برنامه‌های فرهنگی غافل شویم؛ البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است.

فرماندار ملایر با بیان اینکه مراسم عید ولایت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام از مصادیق تعظیم شعائرالله است و باید با تمام توان در اجرای این مراسم مایه گذاشت؛ در برگزاری باشکوه مراسم اهل‌بیت(ع) دغدغه مالی نداشته باشیم.

 وی گفت: در اجرای برنامه‌های مذهبی، کار کارشناسی صورت پذیرد تا بیشترین جاذبه را برای نسل جوان بوجود آورد و برای اجرای برنامه‌های دینی محور، مدیران شهرستان موظفند طبق ضوابط قانونی پای کار باشد .  پایان پیام/

کد خبر 939992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha