خط دوم راه آهن کرج- قزوین افتتاح شد

با دستور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان و به صورت ویدئو کنفرانس، خط دوم راه آهن کرج – قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «حسن روحانی» در مراسم افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین که امروز (پنجشنبه ۲۹ خرداد) در ایستگاه راه آهن قزوین و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تقدیر از دست اندرکاران این پروژه بیان کرد: امروز روز مبارکی برای مردم عزیز استان های البرز، قزوین و همینطور استان های دیگری است که از این دوخطه بودن بهره مند می شوند.

 

رئیس جمهوری کشورمان ادامه داد: همه آنها که از راه آهن در مسیر غربی استفاده می کنند، از این خط بهره مند می شوند.

 

وزیر راه و شهرسازی هم در این ارتباط اینترنتی اظهار کرد: خط دوم راه آهن کرج - قزوین یکی از پروژه هایی است که امروز افتتاح می شود، از نیازهای مبرم برای توسعه و ایجاد جذابیت بیشتر برای راه آهن، بحث ایجاد خطوط دوم است که ایمنی، سرعت حرکت و راندمان را افزایش می دهد و موجب می شود در جابه جایی بار و مسافر راندمان خود را ارتقا دهیم.

 

«محمد اسلامی» خاطر نشان کرد: این پروژه به مسافت ۱۰۳ کیلومتر است و کمک می کند صرفه جویی زمانی را ثبت کرده و قطار پنج ستاره مسیر را در ۴ ساعت طی کند که سرعت قطار به حداکثر ۱۶۰ کیلومتر می رسد.

 

گفتنی است خط دوم راه آهن قزوین- کرج با 574 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که افزایش 30 درصدی سرعت سیر قطار مسافربری، افزایش ظرفیت حمل مسافر، افزایش ظرفیت حمل بار و صرفه جویی در میزان مصرف سوخت از جمله مزایای اجرای این پروژه است.

کد خبر 940031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha