تمام مدارس باید تا شهریورماه به اینترنت مجهز شوند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات طبق قانون متعهد است تا شهریور ماه سال جاری تمام مدارس را به اینترنت مجهز کند، گفت: برخی از خانواده ها دسترسی به گوشی های هوشمند ندارند و برای حل این مشکل با بخش صنعت گفتگو داشتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محسن حاجی میرزایی» امروز پنج شنبه (29 خرداد) در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهارکرد: بیماری کرونا تمامی دنیا را در حوزه های مختلف تحت تاثیر قرار داد و تجربه جمهوری اسلامی با پدیده شیوع این بیماری نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته بسیار ارزنده بود.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش از جمله حوزه هایی بود که در دوران شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفت و بنده اعتقاد دارم سرعت، کمیت، کیفیت و تنوع ارائه آموزش های ما به صورت غیر حضوری نسبت به دیگر کشورها قابل عرضه و قابل رقابت است.

 

وی گفت: جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پرورش جلوتر از دوران قبل از کرونا ایستاده و به لحاظ دسترسی به عدالت آموزشی بیشتر، به موقعیت خوبی رسیده است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از افراد در ایام شیوع بیماری کرونا به نرم افزارهای غیر ایرانی برای ارائه آموزش های غیرحضوری هجوم بردند، ادامه داد: اما ما با ارائه نرم افزار شاد این مشکل را برطرف کردیم.

 

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات طبق قانون متعهد است تا شهریور ماه سال جاری تمام مدارس را به اینترنت مجهز کنند، افزود: برخی از خانواده ها دسترسی به گوشی های هوشمند ندارند و برای حل این مشکل با بخش صنعت گفتگو داشتیم.

 

وی تأکید کرد: برای شروع سال تحصیلی سال آینده کاملا آماده هستیم و تمام دانش آموزان تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

 

وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: دولت، اهتمام جدی به امر مدرسه سازی دارد و اعتبارات دولتی در این بخش ۱۶۰ درصد و  حمایت از مجمع خیرین مدرسه ساز سه برابر افزایش یافته است.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه به دنبال جلب مشارکت همگانی در امر مدرسه سازی هستیم، گفت: مدیران باید غفلت گریز و عادت ستیز باشند تا بتوانند موجب تحول جامعه شوند.

 

وی تأکید کرد: عادت و غفلت، جامعه را دچار مشکل می کند و فرصت انتخاب، دیدن، شنیدن و اندیشیدن را از انسان می گیرد و موجب تباهی ظرفیت ها می شود.

 

گفتنی است؛ در سفر دو روزه وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی که از عصر روز گذشته آغاز شده، افتتاح استخر دانش آموزی شهدای فرهنگی، دیدار با خیرین مدرسه ساز، افتتاح متمرکز ١٧ پروژه سنگی در روستای چهارخروار، افتتاح کارگاه توانبخشی و سالن ورزش مجتمع آموزشی استثنایی، شورای اداری و کلنگ زنی هنرستان گوهرشاد شیروان، برنامه ریزی شده است.

 

 

کد خبر 940078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha