بخش زیادی از ترافیک آزاده راه قزوین- تهران باید به راه آهن منتقل شود

مبارک قدم گفت: با برنامه ریزی باید بخشی از ترافیک موجود در آزاده راه تهران - قزوین به راه آهن منتقل شود تا امنیت و آرامش خاطر بیشتری در ریل و جاده به وجود آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ابراهیم مبارک قدم» در مراسم افتتاح خط دوم راه آهن قزوین- کرج که امروز (پنجشنبه ۲۹ خرداد) در ایستگاه راه آهن قزوین برگزار شد، بیان کرد: باید روی اهمیت و تاریخچه حمل و نقل استان توجه ویژه ای داشته باشیم و ایستگاه راه آهن قزوین جزو نخستین ایستگاه ها است که ساخت آن به سال ۱۳۱۸ بازمی گردد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: قدمت قزوین در حوزه حمل ونقل بیش از این است چراکه در مسیر راه ابریشم قرار داشته و در این حوزه از مراکز مهم بوده و سعدالسلطنه در قزوین بزرگترین کاروانسرای درون شهری در کشور است.

 

وی عنوان کرد: در میزان حجم تردد در محورهای استان قزوین، با توجه به اتصال این استان به ۱۴ استان کشور، قزوین به عنوان پنج استان پرترافیک کشور بوده است.

 

مبارک قدم اعلام کرد: امروز خط دوم راه آهن قزوین- کرج به بهره برداری می رسد که با برنامه ریزی باید بخشی از ترافیک موجود در آزاده راه تهران - قزوین به راه آهن منتقل شود تا امنیت و آرامش خاطر بیشتری در ریل و جاده به وجود آوریم.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با بهره برداری از طرح های مختلف اثرات قابل توجهی در استان و منطقه شاهد باشیم.

 

در ادامه مدیرکل راه آهن شمال ۲ اظهار کرد: رسالت اصلی راه آهن جابه جایی بار و مسافر است که در زمینه جابه جایی بار از ۶۰۰ میلیون تن بار، سهم استان ۶ و ۶ دهم میلیون تن است که یک و ۴۵ صدم درصد بار کل کشور را شامل می شود.

 

غلامحسین ولدی عنوان کرد: از این میزان بار، ۳ میلیون تن بار از استان خارج می شود که در واقع ۹۰ درصد بارها قابلیت حمل ریلی را دارند و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با صاحبان کالا داریم تا این سهم را افزایش دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در بحث جابه جایی مسافر با قطار بین شهری، روزانه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جابه جایی مسافر در قزوین داریم و در حال حاضر حد فاصل تهران- قزوین ۲ هزار صندلی ایجادی داریم که قابل توجه است و این قیمتی که راه آهن، هم استانی های عزیز را از قزوین به تهران و بالعکس جابه جا می کند، ناچیز است.

 

در ادامه معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن کشور اظهار کرد: راه آهن در تمام دنیا به عنوان حمل ونقل سبز  و ایمن است از همین رو اگر یک نفر توسط راه آهن زخمی شده و جان خود را از دست می دهد، خبر آن بازتاب زیادی دارد

 

سید مصطفی داوودی افزود: امروز شهرها ریل پایه است یعنی در دنیا ابتدا خطوط ریلی شهری طراحی و بعد کاربری های دیگر گذاشته می شود

 

وی یادآور شد: همیشه راه آهن در الگوهای شهری بیرون از شهر بوده است اگر راه آهن را بیرون بردید مردم خود را به آن می رسانند بنابراین راه حل کار، خروج راه آهن از شهر نیست زیرا راه آهن حمل و نقل ارزان است.

 

کد خبر 940081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha