بزرگداشت دهه کرامت از برگزاری مسابقه کتابخوانی تا توزیع سبد کالا بین محرومین

قدسی از برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع «سبک زندگی توحیدی» همزمان با دهه کرامت خبر داد وگفت: در ادامه استقبال خادمیاران رضوی شهرستان گلوگاه از رزمایش مواسات، تعدادی بسته معیشتی تهیه و روز ولادت امام رضا(ع)بین نیازمندان توزیع می شود.

خبرگزاری شبستان مازندران؛ استان مازندران طریق الرضا است و از دیرباز تاکنون مردمان این خطه عاشق و دلداده ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه امام رئوف حضرت رضا( علیه السلام) هستند. عمده مردم این سرزمین کشاورز و درپی فروش محصول تا زائر بارانی آقای مهربانی ها شوند. بخشی از این مردم هم عشق خدمت به امام هشتم را در سر می پرورانند و چند سالی که به خاطر راه اندازی طرح خادمیاری این عشق و علاقه را بیش از پیش در محل زندگی و کار خویش تصویر می کنند. از این رو برای آگاهی از برنامه های حوزه خادمیاری در شهرستان های مازندران و اینکه این خدمت ها تا چه مقدار توانسته مروج سیره منور رضوی باشد با «میلاد قدسی» دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان گلوگاه در آستانه دهه کرامت به گفت‌وگوی تفصیلی پرداختیم که با هم می‌خوانیم؛ 

 

*لطفا خودتان را معرفی بفرمایید و بگویید در کدام شهرستان و با چه تعداد خادمیار فعالیت می‌کنید؟

میلاد قدسی هستم و در شهرستان گلوگاه با ۱۵۹ خادمیار رضوی اعم از خواهران و برادران در عرصه‌های خانواده، قرآنی‌، خبر و رسانه، محرومیت‌زدایی و فرهنگی به اقشار مختلف جامعه به ویژه نیازمندان خدمت رسانی می کنیم.

 

*تاکنون چه اقداماتی در حوزه محل خدمت خود انجام دادید و سهم مشارکتی خادمیاران آن شهرستان رادر محرومیت زدایی بفرمایید؟

از ابتدای سال ۱۳۹۸ افتخار  قرار گرفتن در این جایگاه نصیبم شد، تاکنون در بحث محرومیت‌زدایی اقداماتی از قبیل؛ تهیه بسته‌های معیشتی و سبد غذایی در مناسبت‌های مختلف برای خانواده‌های کم برخوردار و نیازمندان را داشتیم، همچنین توزیع گوشت گرم را در چندین مرحله انجام دادیم.

 

اعزام کاروان زائر اولی‌ها از سطح شهرستان به مشهد مقدس، تعمیر و ترمیم منازل مسکونی و خرید لوازم مورد نیاز نیازمندان همانند تلویزیون، ویلچر، یخچال و ... توسط خادمیاران انجام شد.

 

*برنامه ابتکاری در حوزه خادمیاری داشتید لطفا شرح دهید؟

ابتکاری که در حوزه خادمیاری امسال در دهه کرامت قرار بود انجام بدهیم با توجه به شرایط موجود و همه‌گیری ویروس کرونا تا این لحظه برنامه‌ریزی نداشتیم، بحث خانواده رضوی با ۱۵۹ عضو را داریم که در این خانواده‌ها یک یا چند خادمیار مشغول فعالیت هستند.

 

 برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع «سبک زندگی توحیدی» همزمان با دهه کرامت ایام منتسب به امام رضا(ع) در دستور کار قرار دارد.

 

*در بحث کرونا چه کردید؟

از ابتدای بیماری کرونا در کشور که اوایل اسفند ماه بود جلساتی در کانون مرکزی با حضور مسئولان و خادمین داشتیم و توانستیم به همت خادمیاران رضوی با مشارکت برخی از مجموعه‌های فرهنگی۶ هزار ماسک تولید و توزیع کنیم.

 

همچنین به نیت سلامتی بیماران کرونایی و تقویت جسمانی مدافعان سلامت ۴۰۰ بسته میوه تهیه و در میان مدافعان کرونایی در بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه توزیع شد.

 

 در سطح کانون‌های محله در چندین مرحله  منازل مسکونی مردم ضدعفونی شد، در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خادمیاران رضوی بسیار فعال بودند.

 

 در طی بیماری کرونا که چندین مرحله جهت تقویت روحیه پرسنل بیمارستان و مدافعان سلامت در شب میلاد امام حسین(ع) و روز نیمه شعبان دو برنامه فرهنگی در بیمارستان داشتیم که با شاخه گل توسط جمعی از خادمیاران ضمن پذیرایی و اهدای هدیه متبرک، برنامه کوتاهی برای خدا قوت‌گویی به کادر درمان و پرسنل اجرا کردیم.

 

*برای ماه رمضان و دستگیری از نیازمندان چه کردید؟

در ماه رمضان به همت دو کانون محله‌ای ما مسـجد محمدی و مسجد ولی عصر(عج) هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم طبخ و در میان محرومان توزیع شد که جایگزین افطاردهی بود.

 

در بحث رزمایش مومنانه طرح مواسات و سفره مهربانی قبل از اینکه مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان فرمان طرح مواسات را صادر کند ما در اسفند ماه سال گذشته در ابتدای راه تعداد ۱۵۰ بسته غذایی تهیه و در میان خانواده‌های کم برخوردار توزیع کردیم.

 

در ابتدای ماه و اواسط دو رزمایش همدلی برگزار و در این مرحله ۵۰۰ سبد غذایی تهیه در بین خانوار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد که مرحله بعدی در تولد امام رضا (ع) در دهه کرامت خواهد بود.

 

*برای دهه کرامت چه برنامه‌ای دارید؟

آخر هفته نشست خبری با خبرنگاران، برنامه فرهنگی از جمله دیدار با پیرغلامان امام حسین (ع)، امامان جماعات و جمعی از خانوده‌های شهدا خواهیم داشت، ویژه‌برنامه زیر سایه خورشید با حضور خادمان در سطح شهرستان داریم.

 

شاخص‌ترین بحث تجلیل از زحمت‌کشان مردمی ایام مبارزه با کرونا را در دهه کرامت با حضور خادمان خواهیم داشت.

کد خبر 940087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha