فعالیت های فرهنگی وهنری از یکم تیر ماه آغاز می شود

فتایی گفت: فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی با رعایت پروتکل های بهداشتی از یک تیر ماه امسال آغاز می شوند.

« احمد حسین فتایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: از یکم تیرماه مجددا فعالیت های فرهنگی، هنری، دینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان لرستان آغاز می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: در حوزه مساجد هم بستر لازم فراهم شده است که فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز می شود.

 

وی با اشاره به اینکه از اسفند ماه سال 98 تا پایان خردادماه جاری فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی و مساجد در بستر فضای مجازی ارائه شده است، افزود: تلاش می شود از ظرفیت فضای مجازی در راستای تقویت برنامه های فرهنگی، هنری، قرآنی و مساجد بهره گرفته شود.

 

فتایی اظهار کرد: طی چهار ماه اخیر 25 جشنواره و برنامه در حوزه های قرآنی، فرهنگی، هنری و مساجد در بستر فضای مجازی برگزار شده است.

 

وی افزود: استفاده از فضای مجازی در طول چهار ماه اخیر به رغم وجود برخی کاستی ها، تجربه خوبی بود و تلاش می شود باز بتوانیم از بستر فضای مجازی به شکل و نحوه مطلوب تری استفاده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال 99 را سال جهش تولید نامیده است، گفت: امسال تلاش می شود با برنامه ریزی مناسب جهت تحقق فرامین رهبری در حوزه فرهنگی،هنری، قرآنی و مساجد اقدام شود.

 

فتایی اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی مناسب در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی وهنری تلاش می شود.

 

وی از برگزاری 18 جشنواره و همایش ملی و منطقه ای در استان خبرداد و گفت: در آخرین جلسه شورای طرح و برنامه این اداره کل، مقدمات لازم جهت میزبانی هجده جشنواره و همایش ملی و منطقه ای در حوزه های فرهنگی و هنری پیش بینی شد که در صورت موافقت وزارت و انعقاد تفاهمنامه های لازم اجرایی می شوند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: بر همین اساس در بخش هنری برگزاری سه جشنواره ملی کمانچه نوازان، سرنا نوازان و موسیقی قوم لر، جشنواره ملی سرزمین شقایق ها در حوزه سینمایی، جشنواره ملی خوشنویسی خلوت گزیده، جشنواره ملی آواها و نواهای زیارتی رضوی و جشنواره های منطقه ای فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی مهمترین اولویت های ما خواهند بود.

 

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز علاوه بر برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان با حضور ناشران شاخص کشوری و استانی، برگزاری همایش " اسطوره از افسانه تا حقیقت" با هدف بررسی اندیشه های حضرت امام(ره)در حوزه تولیدات فرهنگی وهنری با گستره ملی و همچنین میزبانی از جشنواره مطبوعات غرب کشور، جشنواره اشعار و دلنوشته هایی با محوریت مدافعان سلامت با عنوان" جان من ایران من"، همایش نقش فرهنگ و هنر در مبلمان شهری، همایش " ققنوس در آتش" گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، همایش فرهنگ رضوی در آثار مکتوب اقوام غرب کشور، جشنواره تولیدات صنعت چاپ، همایش "بررسی اشتراکات فرهنگی اقوام زاگرس نشین" و همایش " تولیدات کانونهای آگهی و تبلیغات غرب کشور" با گسترده منطقه ای را به معاونت فرهنگی وزارت پیشنهاد داده ایم.  

 

فتایی با بیان اینکه « عدالت را در توزیع میزبانی رویدادهای مختلف در بین شهرستانهای استان، رعایت خواهیم کرد» اظهار کرد: در بخش استانی نیز در سال جاری رویدادهایی همچون انتخاب کتاب سال، جشنواره استانی تئاتر، کنگره شعر شناسی لرستان و همایش "بررسی نقش فرهنگ علوی در ادبیات بومی" برگزار می شود.

کد خبر 940093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha