ایجاد مرکز کاشت حلزون سکوی جهش بهداشت و درمان گیلان است

نعمتی با بیان اینکه بسیاری از هزینه های درمان با راه اندازی مرکز کاشت حلزون کاهش می یابد گفت: راه اندازی مرکز کاشت حلزون رشت، سکوی افتخار و جهش بهداشت و درمان گیلان محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «شادمان نعمتی» در مراسم راه اندازی نخستین مرکز کاشت حلزون گیلان که امروز(پنج‌شنبه، ۲۹ خرداد) در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد اظهارکرد: از سال ۸۷ در گیلان غربالگری شنوایی نوزادان در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر  ۹۸ درصد کودکان گیلان مورد غربالگری قرار گرفتند.

 


عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسئول مرکز کاشت حلزون امیرالمومنین(ع) رشت افزود: با بازرسی‌های انجام شده از زیرساختهای علمی و عملی استان توسط وزرات بهداشت، شرایط برای جراحی کاشت حلزون و بخش توانبخشی بیماران در گیلان مهیا شد.


وی اضافه کرد: این نوع جراحی تنها برای کودکانی که مادرزادی ناشنوایی حسی- عصبی در بدو تولد دارند، انجام می شود و در سنین بالاتر برای کسانی که قادر به حرف زدن هستند اما به هر دلیلی شنوایی هر دو گوش خود را از دست داده اند، امکان پذیر است.

 

نعمتی خاطرنشان کرد: کودکان زیر یک تا پنج سال که در غربالگری سیستم شنوایی‌شان دارای مشکل بوده، مورد پایش قرار گرفته‌اند که برای درمان نیازمند سمعک های قوی بوده و یا کاشت حلزون برایشان تجویز می شود.

 

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون در رشت، ناشنوایان را از مراجعه به تهران جهت درمان و انجام هزینه های طاقت فرسا برحذر می دارد.

 


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: جراحی کاشت حلزون به مراتب به صرفه‌تر از جراحی کبد، کلیه و مغز استخوان است.

 

نعمتی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه درمان بیماران را دولت به صورت یارانه پرداخت می کند، اظهار کرد: در حال حاضر به دست آوردن نعمت شنوایی با ۶ میلیون تومان مهیا شده است.

 

وی تصریح کرد:راه اندازی مرکز کاشت حلزون در رشت، سکوی افتخار و جهش برای بهداشت و درمان گیلان محسوب می شود.

کد خبر 940095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha