کشور برنامه مدونی در بخش صادرات و رونق تولید ندارد

طهماسبی گفت: ایران در بخش صادرات مواد غذایی رتبه اول را در اختیار دارد. ولی صادرات در بخش‌های بیشتری نیارمند حمایت از بنگاهای تولیدی است ما برنامه مدونی نداریم و در عمل برنامه خاصی برای صادرات و تقویت رونق تولید انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « عبدالعلی طهماسبی» امروز(29خرداد) در  نشست هم اندیشی وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی استان مازندران، ضمن مقایسه استان مازندران در بخش اقتصادی با استان های شمالی کشور هلند گفت: درست است که استان مازندران در بخش کشاورزی رتبه نخست را در کشور دارد، ولی صادرات کشور هلند به اندازه صادرات نفت کشور ما در شرایط صادراتی است.

 

مدیر نمونه کشاورزی ایران اضافه کرد: جمعیت استان‌های شمالی کشور هلند ۱۷ میلیون جمعیت سه استان کشور ما ۷ ونیم میلیون نفر است در حالیکه نصف مساحت را در این سطح دارا است.

 

طهماسبی گفت: در بخش تولید مرغ و گوشت اقتصاد ما وابستگی زیادی دارد این در حالی است که استان ما رتبه هشتم در این بخش را داراست توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها و تکنولوژی در این استان ضرورت دارد.

 

فعال اقتصادی با اشاره به اینکه برای ورود یک پاکت ویتامین ۴ هزار دلار ارز از کشور وارد می شود، بیان کرد: صادرات یک بشکه نفت ما ۲۰ دلار ارزآوری دارد نرخ رشد اقتصادی در بحث تولید و اشتغال در استان ما تنها ۲۵ درصد است و این جای تأسف دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: کاهش تقاضا از جانب مردم و کاهش قدرت خرید بحران اقتصادی را برای بنگاه‌های تولید در پی داشته است، توسعه بازار صادرات می‌تواند برای تقویت و بازگشت تقاضا و افزایش اشتغال و سپس رونق تولید مؤثر باشد.

 

طهماسبی عنوان کرد: در بخش صادرات ایران در ارسال مواد غذایی رتبه اول را کسب کرد ولی صادرات در بخش‌های بیشتری نیارمند حمایت از بنگاهای تولیدی است ما برنامه مدونی نداریم و در عمل برنامه خاصی برای صادرات و تقویت رونق تولید انجام نمی شود.

 

 این فعال حوزه کشاورزی مازندران گفت: توجه به پیشرفت در تکونولوژی و افزایش صنعت هوش تجاری در استانی چون مازندران ضرورت دارد این کار برای ورود نقدینگی به بنگاه‌های مختلف موثر بوده و بسیاری از مشکلات بر سر راه تولید را حل خواهد کرد.

 

وی اذعان کرد: ورود به عرصه تولید به علت حجم بالایی از مشکلات و عدم حمایت ها برای فعالان اقتصادی ناامن و بی ثبات شده بطوری که تولید آخرین گزینه است، در این راستا سیاست‌گذاران مالی باید به طراحی راهکارهای مؤثر برای رونق در تولید بپردازند.

 

طهمسابی متذکر شد: اخذ مالیات به عنوان یک اهرم حیاتی توسط دولت انجام می شود ولی در شرایط بحرانی موجود اعمال معافیت‌های بنگاه‌های تولیدی، کاهش در هزینه‌های اجتماعی و پشتیبانی میت واند کارسازتر باشد چرا که بنگاه‌ها توان پرداخت مالیات را ندارند.

 

این فعال عرصه اقتصاد تأکید کرد: رونق تولید و در کنار آن توجه به افزایش صادرات در استان مازندران توجه به بخش کشاورزی می تواند تولیدکنندگانی را که با  با قیمت‌گذاری نرخ تورم و تغییر دائمی نرخ ارز مواجه هستند را پشتیبانی کند.

کد خبر 940134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha