لزوم توسعه دولت الکترونیک در پساکرونا

حجت الاسلام محمدی لائینی به برگزاری جلسات اداری الکترونیک در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: توسعه دولت الکترونیک و بهره مندی همگان از این ظرفیت علاوه بر حذف هزینه های رفت و آمد و تجملات جلسات، تسهیل امور را همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» در خطبه های نمازجمعه امروز(30خرداد) مرکز مازندران یکی از مهمترین توصیه های بین ادیانی را  تقوا دانست و اظهار کرد: همه شما برادران و خواهران ایمانی ام و خودم را به تقوا، پاکی و پاکدامنی سفارش و توصیه می کنم.

 

امام جمعه ساری با سفارش به تقوی الهی گفت: تقوا را جدی بگیرید چرا که انسان با تقوا حق مردم را ضایع نمی کند و حرام نمی گوید و نمی شنود و جنگ و دعوا راه نمی اندازد و پاک و پاکیزه است.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیه 194سوره بقره به همه ما دستور دادند تقوا خدا را پیشه کنیم باتقوا باشیم ، افزود: خدا با انسان های متقی و پرهیزگار است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: اگر می خواهیم دراین دنیای پرآشوب و سراسر توطئه و ناجوانمردی با موفقیت، سربلندی و عزت در راه مقاومت و راه شهیدان و امام راحل گام برداریم باید خدا باماباشد و اگر می خواهیم خدا با ما باشد باید اهل تقوا باشیم.

 

وی تاکید کرد: اگر می خواهید خدا از شما راضی باشد باید شهادت به وحدانیت خدا، شهادت به رسالت نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(صلی الله علیه وآله وسلم) وشهادت به امامت و ولایت ائمه معصومین(علیهم السلام) از حضرت علی(علیه السلام) تا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را مورد توجه داشته باشیم.

 

امام جمعه ساری با تاکید براینکه انسان باید اهل تفکر و اندیشه باشد، گفت: تفکر از بهترین عبادت ها است و اگر زندگی را با فکر پیش ببریم سعادتمند می شویم.

 

وی ضمن قدردانی از ستادملی مقابله با کرونا برای مدیریت این ویروس منحوس و اینکه نمازهای جمعه مجددا برپا شده، اظهار کرد: کرونا را جدی بگیرید و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید و تا دوباره تجمع های مذهبی تعطیل نشود و بهانه دست رسانه های معاند و دشمنان اسلام ندهید.

 

امام جمعه ساری به شعار سال مبنی بر«جهش تولید» اشاره کرد و گفت: مجلس یازدهم و سه قوا برای تحقق «جهش تولید» پای کار باشند.

 

وی بیان کرد: همگان با بکار بستن همه امکانات پای کار شعار سال بیایند تا جهش تولید را در حد قابل قبولی رقم بزنیم چرا که اگر تولید جهش پیدا کند مسلما قیمت ها متعال می شود زمینه ای برای واردات و قاچاق باقی نمی ماند.  و تولید اگر بالا باشد رانت خواری از بین می رود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه شعار سال را باید عملیاتی کنیم، افزود: تحقق جهش تولید اشتغال و حذف بیکاری را درپی دارد.

 

وی به دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها)، حضرت رضا(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: روز دختر برتمامی دختران باایمان و جوان این سرزمین مبارک باشد و امید است دختران جوان سیره حضرت معصومه(سلام الله علیها)را در زندگی بکار ببندند.

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه شیوع کرونا تجربه هایی جدید و ارزشمندی را برای مردم و مسئولین رقم زد، افزود: کرونا و خطر برطرف نشد این ویروس ما را تهدید می کند باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم.

 

وی ادامه داد: در جریان کرونا بسیاری از جلسات به صورت تصویری و ویدئوکنفرانسی برگزار شد که ارزشمند است باید به سمت دولت الکترونیک برویم و برای یک جلسه هزینه رفت و آمد را متحمل نشویم. بعد از عبور از فضای کرونایی باید دولت الکترونیک جدی گرفته شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: برای رعایت بهداشت پذیرایی ها در جلسات حذف شد؛ چه اشکالی دارد جلسات بسیار ساده باشد. امید است بعد از کرونا هزینه هایی که مصروف تجملات پذیرایی می شد کمتر و یا حذف بشود.

 

وی به تعطیلی مراسم های عروسی و عزای متوفیان اشاره کرد و گفت: به جهت شیوع کرونا این مراسم ها بدون اطعام برگزار شدند و خوب است بعد از ریشه کنی کرونا هم این مراسم ها محدود و بدون تجملات و اطعام دهی برگزار شوند و هزینه های تجملات مصروف مواسات و همدلی شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به برگزاری سه مرحله رزمایش مواسات در استان مازندران اشاره کرد و افزود: کمک های مومنانه و همدلی بیش از 300هزار سبد کالا به ارزش 120میلیارد تومان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی ضمن قدردانی از کادر درمانی و بهداشت که در خط مقدم مقابله با کرونا بودند، افزود: دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل واقعا زحمت کشیدند؛ در ستاد مدیریت کرونا حضور فعال و اثرگذار داشتند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن قدردانی از گروه های جهادی در بحث تغسیل و تدفین متوفی های کرونایی،  ضدعفونی اماکن و معابر، تولید ماسک و دستکش و گان و... ، گفت: پرستاران 89روزه نیز بسیار زحمت کشیدند انتظار دارم متولیان امر بهداشت و درمان این پرستاران را به بدنه کادر درمان و پرستاری جذب کنند حق و حقوق آنها را کامل و در اسرع وقت پرداخت کنند.

 

وی به مدیریت موفق ستادملی مبارزه با کرونا و کادر درمانی برای مهار کرونا اشاره کرد و افزود: در ادامه راه باید مردم بیشتر رعایت کنند تا شاهد اوج گیری این ویروس منحوس نباشیم.

 

امام جمعه ساری اظهار کرد: کشورهای پیشرفته دنیا در مواجه با کرونا ناکارآمدی خود را به همگان نشان دادند علاوه برکرونا بلای تبعیض نژادی را هم در این کشورهای مدعی حقوق بشر شاهد بودیم.

 

وی افزود:مسئله تبعیض نژادی در دنیای غرب نهادینه شده است و پلیس هایی که سیاه پوستان را کشتند محاکمه نشدند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان شد:دشمنان می خواهند کانون مرگ برآمریکا خاموش بشود اما صدای مرگ برآمریکا در دنیا پیچیده است.

کد خبر 940225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha