پیوست اجتماعی کارآمدی حکومت دینی در پاسخگویی به مسائل جامعه را اثبات کرد

افتخاری گفت: پیوست اجتماعی اقدامات فرهنگی یکی از قله های موثری بود که نشان داد حکومت دینی پاسخگوی مسائل مختلف جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رضا افتخاری» ظهر امروز (۳۰ خرداد) به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه یاسوج، اظهار کرد: اول تیرماه، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور حضرت امام خمینی (ره) روز تبلیغ نامیده شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تبلیغ را از افتخارات مبلغین دانست و گفت: یکی از شئوناتی که پیامبر عظیم الشان اسلام، دیگر پیامبران، اولیاء و اهل بیت (ع) داشتند، ماموریت تبلیغ دین و ارزش های الهی و اسلامی بود.

 

وی ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بعد از پیروزی در گام نخست انقلاب، تعدادی نهاد که نیاز این حرکت جدید بود و سابقه در تشکیلات و حکومت های سابق نداشت را ایجاد کرد.

 

افتخاری یکی از این نهادها را سازمان تبلیغات اسلامی دانست و اضافه کرد: با توجه به وضعیت جدیدی که کشور پیدا کرد و به اقتضای فرهنگ و ایجاد تمدن اسلامی این سازمان ایجاد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام خمینی (ره) برای رسیدن به ماموریت های خودف دستور تاسیس نهادهایی از جمله سپاه، کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی و .... را صادر کرد.

 

وی یادآور شد: در روز تاسیس سازمان تبلیغات، می طلبد که فرایند فعالیت های طول سال را متناسب با ماموریت های محوله بررسی کنیم که آیا ماموریت ما در چارچوب تمدن اسلامی بوده یا نه و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم.

 

افتخاری خاطرنشان کرد: در حکم مقام معظم رهبری برای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور بر ضرورت فعالیت بیش از پیش سازمان تاکید و لازم است سازمان با راهبرد جدید و استفاده از نیروها و ظرفیت های موجود که احیانا بلااستفاده مانده اند، وارد عرصه تبلیغ دینی و اسلامی شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در این چهار دهه مثل سایر نهادهای انقلاب اسلامی خدمات بسیار خوبی داشته و امیدواریم با تلاش جمعی در این دوران، به سمت قله های پیشرفت و تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

 

وی اظهار کرد: بر همین اساس اقداماتی را به عنوان ماموریت های چندگانه سازمان در پیش داریم که یکی از آنها مهندسی زیست بوم فرهنگی، تبلیغی مبتنی بر انقلاب اسلامی در مناطق مختلف است.

 

افتخاری اظهار امیدواری کرد در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری و همراهی دیگر اجزای جبهه فرهنگی انقلاب شامل نهادهای مختلف انقلابی، اداره ها، مجموعه های فرهنگی مثل هیئت ها، کانون های مساجد، مجمع مداحان تحت عنوان مردمی سازی تبلیغ بتوان در انجام ماموریت ها موفق عمل کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر بخواهیم تبلیغ اثرگذار باشد باید مردمی باشد، ادامه داد: یکی دیگر از ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی تبیین صحیح الهام بخش بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» مبتنی بر ایجاد خودآگاهی، شناخت ظرفیت ها و آگاهی های کشور و تقویت اراده جمعی برای مقابله است.

 

وی تاکید کرد: یکی از راه هایی که دشمن تلاش می کند تا به ما آسیب وارد کند این است که اراده جمعی ما را در برابر اراده خود سست کند و در این تصمیمی که ما برای پیشبرد اهداف انقلاب داریم، سست شویم تا بتواند حاکمیت خود را در عرصه های مختلف تقویت کند.

 

افتخاری اظهار کرد: ما به عنوان بخشی از این جبهه فرهنگی خود را خادم این جبهه می دانیم و تلاش می کنیم به ساماندهی امور فرهنگی در عرصه های مختلف کمک کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از اقدام هایی که در چند سال اخیر رشد خوبی داشته، پیوست اجتماعی اقدامات فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: با توجه به حوادث یکی دو سال اخیر در کشور مثل سیل، زلزله، آتش سوزی و همین ویروس کرونا، همه ما شاهد حضور مبلغین تبلیغی دینی در عرصه های مختلف اجتماعی بودیم.

 

افتخاری با اشاره به اینکه این مبلغین تقریبا در خط مقدم جبهه های مختلف بودند، اذعان کرد: باید یادآوری کنم که منظور مبلغ آقا و خانم نیست، بلکه منظور همه مردمی است که به نحوی در عرصه تبلیغ ورود پیدا کرده اند، گاهی معلم در حوزه کاری خود امورات دینی و توجه به مباحث اصلی انقلاب اسلامی را در برنامه های کاری خود دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ دینی صرفا طلبه نیست، بلکه هر فردی که در راستای ارزش های دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی فعالیت دارد مبلغ دینی محسوب می شود.

 

وی گفت: پیوست اجتماعی اقدامات فرهنگی یکی از قله های موثری بود که نشان داد حکومت دینی پاسخگوی مسائل مختلف جامعه است و این موضوع را به صورت عملی نهادهای فرهنگی به اثبات رساندند.

 

افتخاری یادآور شد: ما به دنبال این موضوع هستیم که حضور نخبگان در عرصه های مختلف را به نحوی ساماندهی کنیم که به اهداف انقلاب اسلامی کمک بیشتری کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از ماموریت های سازمان را مسجدمحور کردن محله ها و مسجدها را محله محور کردن دانست و اضافه کرد: با همکاری مبلغین، هیئت امنا و هیئت های عزاداری قطب هر محله مسجد باشد و مسجد قدرت ساماندهی امورات مختلف را داشته باشد.

 

وی گفت: حمایت از جوانان خوش فکر یکی دیگر از برنامه هاست، به این معنا افرادی که در زمینه خلاقیت های دینی فکر و ایده جدیدی دارند حمایت می شوند.

کد خبر 940245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha