بیماری کرونا بلای الهی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بیماری کرونا بلای الهی است اما عبرت کده هم هست و خداوند در روز قیامت با آن بر انسان ها مخصوصاً بر کفار احتجاج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز (۳۰ خرداد ماه) در مصلی امام خمینی (ره) گفت: ما در تمام این مدّت تابع تصمیم ستاد کرونا بودیم از این به بعد هم تابع ستاد هستیم و بنابر اعلام وزیر بهداشت، هیچ نهادی مثل نهادهای مربوط به رهبری، تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا را به صورت عالی رعایت نکردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: بیماری کرونا بلای الهی است اما عبرت کده هم هست و خداوند در روز قیامت با آن بر انسان ها مخصوصا بر  کفار احتجاج خواهد کرد با کرونا معلوم شد که ما  بسیار ضعیف هستیم و ممکن است به راحتی 10 هزار نفر جان خود را از دست بدهند همچنان که در ایران تا به حال نزدیک به ۱۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

 

وی اظهار داشت: با کرونا معلوم شد که مدیریت دنیا دست انسان‌ها نیست و خداوند مدبراتی دارد. «و المدبرات امرا» این بیماری تاکنون دولت های بزرگ را به راحتی ذلیل کرد و هیبت آنها را از بین برد. تکبر، استکبار و تفرعن قلدرهایی مثل ترامپ را ضایع کرد. برنامه های آنها و اقتصادهای بزرگ دنیا را متزلزل ساخت.

 

آیت الله عاملی افزود: در کرونا دیدیم چگونه علم و پیشرفت های علمی، تکنولوژی و…  همه عقیم و با یک ذره تمام مراکز تحقیقاتی زمین گیر شدند و از کرونا معلوم شد که انسان ها شدیداً به خداوند محتاج هستند و در برابر خداوند نباید چموشی بکنند.

 

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: امیرالمومنین فرمود «ما اکثر العبر و اقل الاعتبار» یعنی در این دنیا عبرت زیاد است ولی عبرت گیرنده کم است جای تعجب است که با آن همه مظاهر توحید و قهاریت و جباریت خداوند باز یک زن یا یک دختر به صورت جلف در جامعه ظاهر می شود و نزاع با خداوند می کند تا در نهایت چند تا تماشاگر بیشتر داشته باشد. همین زن اگر توسط کرونا ربوده شود یک نفر حتی نزدیک ترین فامیل هم حاضر به نگاه کردن به او نیستند و کلا  بعد از مرگ انسان، همه ازمیت وحشت دارند و از او  فرار می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: یک آرایشی که این گونه در عرض یک دقیقه به نفرت تبدیل می شود چرا باید انسان گول آن را بخورد و با آن روی ابدیت خود و روی رضایت خداوندی معامله بکند؟ من مدت ها در تفسیر یک آیه مانده بودم در کرونا تفسیر آن برایم حل شد و آن عبارت است از آیه «وَلَوْ رُدُّوا لَعَادُوا لِمَا نُهُوا عَنْهُ» یعنی اهل جهنم که اصرار دارند به دنیا بیایند، اگر به دنیا بازگردانده شوند، یقیناً به کفر و شرکی که از آن نهی شده اند بازمی گردند.

 

آیت الله عاملی افزود: اگر کسی از کرونا عبرت گرفته پس نباید بی حساب زندگی کند، یک زن بی حجاب باید حجاب داشته باشد، یک بازاری باید صادق و امانت دار و عطوف باشد، یک اداری نباید اختلاس کند، در عروسی نباید گناه شود، پارتی های شبانه گناه آلود نباید راه اندازی شود، یک شراب خوار دیگر باید حیا کند، رشوه خوار باید بترسد، کسی که در آستانه طلاق است باید برگردد و باید بگوید خدایا من برگشتم توهم برگرد.

 

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: وای به حال فردی و ملتی که بعد از کرونا واهمه قدسی نداشته باشد و باز هم به سراغ گناه برود. این بالصراحه کفر به آیه و اعلان جنگ با خداوند است و از خداوند می خواهیم که با کرم خود این بلا را از ملت ها و مخصوصاً ملت های مسلمان دور نگه دارد.

 

وی اعلام داشت: همچنین از اهالی می خواهیم در رعایت پروتکل های بهداشتی نهایت همکاری را داشته باشند و یقین داشته باشند که اگر دستورات بهداشتی را رعایت نکنند به منزل اول باز خواهیم گشت در آن صورت مقصرین مسئول خون انسان های بی گناه خواهند بود و از خیرین، کادر درمانی ایثارگر و جهادگر، سپاه پاسداران، بسیج، کمیته امداد، هلال احمر، تشکل های مردمی، شهرداری، صدا و سیما  و... تشکر می کنم.

 

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: دعا می کنیم که مجلس در زمان آن ها در راس امور باشد و دعا می کنیم که آنها بتوانند ثابت کنند که مجلس عصاره ملت است.

 

وی ادامه داد: از نمایندگان محترم می‌خواهیم تمام تلاش خود را در دو محور متمرکز کنند؛ اول؛ تصویب قوانینی که کشور را از تمام خطرات خلاصی بخشد و ملت ما را در رفاه معنوی، اخلاقی و مادی قرار دهد. دوم؛ نظارت جامع بر حسن اجراء قوانین تا عدالت در مرحله اجراء زیر پا گذاشته نشود و منافذ سوء استفاده از پست های حساس اداری و از امکانات عمومی کاملاً سدّ گردد.

 

آیت الله عاملی اذعان داشت: توصیه خیرخواهانه من به آنها این است که دنبال عزل و نصب‌ها نروند. بعضی از گذشتگان رفتند خراب شدند و اگر جایی دیدند که ورود به عزل و نصب ها ضروری است با رعایت دو امر ایرادی ندارد. اول اینکه کسی که  خودشان می آورند قوی تر از مدیر معزول باشد دوم اینکه فردی که می آورند نباید از ستاد انتخاباتی آنها یا از فامیل و اقرباء و آشنایان آنها باشد و در هر صورت به هیچ وجه نباید به آموزش و پرورش نزدیک شوند.

کد خبر 940284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha