انتشار خاطره جعلی از شهید حاج قاسم سلیمانی پیامد نبود سواد رسانه ای است

نوروزی فر با اشاره به اینکه چند روزی است مطلبی در فضای مجازی با عنوان حاج قاسم...، مهندس پرواز دست به دست می شود گفت: انتشار خاطره جعلی از شهید حاج قاسم سلیمانی پیامد نبود سواد رسانه ای است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، « ابراهیم نوروزی فر» در یادداشتی به این خبرگزاری آورده است: چند روزی است مطلبی در فضای مجازی با عنوان حاج قاسم...، مهندس پرواز دست به دست می شود. 

این یادداشت می افزاید: مطلبی که با خواندنش به سرعت معلوم می شود که سراسرش #تناقض است. 

این خاطره به نقل از کاپیتان ایرباس هواپیمایی #ماهان منتشر شده است و از آنجا که آموزش های ما در حوزه #سوادرسانه ای وضعیت مطلوبی ندارد بسیاری از کاربران در فضای مجازی بی درنگ و صرفا با دیدن نام سردار #شهیدقاسمسلیمانی، با اقدامی احساسی یا صرفا جهت جذب مخاطب چنین مطالبی را به اشتراک می گذارند. 

در این مورد خاص طولی نکشید که رسانه های فارسی زبان و #معاند از جمله رسانه های منافقین از محتوای این به اصطلاح خاطره  جهت تخریب هر چه بیشتر نیروهای خدوم کشور وام گرفتند. 

امروز پس از آنکه این خاطره دست مایه #رسانه های خبری #بیگانه شد هواپیمایی ماهان با انتشار تکذیبیه ای دیرهنگام  انتشار این مطلب را  وسیله ای برای زیر سوال بردن خدمان هواپیمایی ماهان و نیروهای خدوم خود دانست.

همچنین اشاره کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ارکان مستحکم نظامی ایران هیچگاه نیازمند کمک یک شرکت هواپیمایی خصوصی برای رسیدن به اهداف خود نیست.

توصیه می شود از این پس مطالبی با این مضامین را با دقت و تأمل بیشتری بخوانیم و بدانیم محتوای منتشر شده در #فضای_مجازی صرفا در یک گروه، کانال یا وب سایت باقی نخواهد ماند.

 

کد خبر 940287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha