امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه زبان و فرهنگ پکن و دانشگاه علامه طباطبایی

با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در پکن و ایجاد زمینه ارتباط تصویری بین رؤسای دانشگاه‌های زبان و فرهنگ پکن و علامه طباطبایی، تفاهمنامه همکاری بین دو دانشگاه امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این گفتگوی تصویری، 26 خردادماه با شرکت حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی و لیو لی، رییس دانشگاه زبان و فرهنگ پکن و تنی چند از معاونان و دیگر مدیران دو دانشگاه برگزار شد.

لیو لی، رییس دانشگاه زبان و فرهنگ پکن در سخنانی، به سابقه تاریخی ارتباط دو کشور متمدن آسیایی ایران و چین پرداخت و ابتکار عمل رییس جمهور این کشور در همکاری‌های کشورهای در مسیر جاده ابریشم را فرصت جدیدی در بسط روابط علمی و دانشگاهی برشمرد.

وی با بیان رسالت این دانشگاه در حوزه چین شناسی ابراز امیدواری کرد که با ارتباط با دانشگاه علامه طباطبایی، زمینه‌های تحقیق در این حوزه میسر شود.

حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی در سخنان خود، مطرح کرد: دانشگاه علامه طباطبایی  یک دانشگاه جامع با 11 دانشکده و 10 پژوهشگاه است. این دانشگاه از حیث نظریه پردازی از شمار دانشگاه‌های مطرح  است و لذا امیدواریم همکاری با دانشگاه زبان و فرهنگ پکن بتواند به تقویت روابط علمی و دانشگاهی دو کشور کمک کند.

عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی ایران در چین در این گفتگوی تصویری اظهار کرد: دو دانشگاه علامه طباطبایی و زبان و فرهنگ پکن از دانشگاه‌های مطرح در علوم انسانی هستند و بسیار خوشحالیم که با پیگیری، تفاهمنامه همکاری این دانشگاه‌ها امروز امضا خواهد شد تا  شاهد رشد همکاری‌های علمی  دو کشور باشیم.

پس از این گفتگوها، تفاهمنامه همکاری از سوی رؤسای دانشگاه‌های مذکور به امضا رسید و مقرر شد رایزنی فرهنگی ایران در چین پیگیر تبادل آنها باشد.

کد خبر 940331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha