اینستاگرام پدیده نوظهور برای جولان بی‌حجابی/سوءاستفاده از چادر برای لایک بیشتر!

این روزها با رشد چشمگیر استفاده از شبکه‌های مختلف اجتماعی وقوع اتفاقات مختلف هم در این شبکه‌ها افزایش یافته است. ایرانی‌ها هم از این امر مستثنی نیستند و بسیاری از آن‌ها مشتری جدی استفاده از این شبکه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان؛ یکی از این شبکه های اجتماعی؛ اینستاگرام است پدیده نوظهور بستری برای جولان بی حجابی و محجبه های خودنما است.

 

اینستاگرام شبکه ای اجتماعی رنگارنگ که چشم هر ببیننده ای را به خود خیره می کند که طرفداران آن دهه های هفتاد و هشتاد هستند و می توان گفت سبک زندگی آن را دچار تغییر و تحول کرده است.

 

اینستاگرام (بدون فرهنگ سازی) به «بطن» زندگی مردم ورود پیدا کرده و باعث آسیب شده و فضای مناسبی را برای «موج سواری» جریان های «ضدفرهنگی» که در فضای واقعی نمی توانند اغراض ضدفرهنگی خود را پیش ببرند، شده است.

 

در میان این فضای مجازی افرادی تحت عنوان بلاگر با خودنمایی سعی در جذب فالور برای کسب درآمد دارند افرادی تاثیرگذار در زندگی نوجوانان و جوانان ایرانی که گاه باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی آنان مقایسه می کنند که این مهم می تواند خود موجب اختلال در زندگی جوانان ایرانی شود.

 

در واقع پوشش های نامتعارف بلاگرها و همراهی خانواده های آنان امری ضد نقیض با فرهنگ ایرانی اسلامی است که موجب ترویج بی بندوباری در بین خانواده های ایرانی می شود.

 

برخی در این فضا پوشش های زننده خود را در میان چادر پنهان می کنند و به این بهانه که چادر پوشش کامل است و هرچه دلشان خواست در زیر آن بپوشند ولی این مهم قطعاً خلاف معنای حجاب و چادر است.

 

 این مسئله باعث شده است جریان های ضدفرهنگی نیز ناهنجاری های خود را ابتدا از طریق فضای مجازی قبح شکنی کنند و پس از عادی شدن آن را در فضای حقیقی تسری دهند که نمونه بارز آن را در چند سال اخیر در مسئله آزادی یواشکی توسط مسیح علی نژاد؛ خبرنگار ضد انقلاب دیدیم.
 
 

حتی برخی از بلاگرها نیز با ساخت اکانت های فیک یا خریدن طرفداران دروغین سعی دارند با تعریف و تمجید، خود را محبوب در زمینه فضای مجازی بدانند و گاها خود را فرمانده لشگر برند تبلیغاتی خود معرفی می کنند.

 

پوشش های نامتعارف در اینستاگرام به حدی افزایش داشته است که چندوقت پیش پلیس ایران حجاب در اینستاگرام را اجباری خواند اما تاکنون واکنشی در این امر مشاهده نشده است و همچنان جولان بی حجابی در فضای مجازی رخ نشان می دهد.

 

آن ها آزادانه از فضایی که رایگان و بدون محدودیت زمانی یا سانسور حکومت ها است نظر می دهند، ویدیو تولید می کنند، لایو می گذارند و از هر موضوع و مطلبی که بخواهند حرف می زنند.

 

لایو تبدیل به ابزار پرمخاطبی در فضای مجازی ایرانی ها شده است، به طوری که از ۸ شب به بعد بازار لایوهای اینستاگرامی داغ می شود، اما بهتر است با تولید محتوای مفید و هر چند جذاب واکنش ها و انتقادهایی را در محور فضای مجازی و خصوصا اینستاگرام ایجاد کنیم.

 

فضای مجازی به حدی قابل اهمیت است که امام خامنه ای سال‌ها است که دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب های فضای مجازی را گوشزد می کنند، ایشان فرموده است اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم که این اهمیت فضای مجازی را نشان می‌دهد.

 

تدوین سند حکمرانی فضای مجازی انقلاب اسلامی باید هماهنگ با بیانیه گام دوم انقلاب به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور باشد. باید صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات‌مان را در سطح تراز جهانی ارتقا دهیم تا بتوانیم سرویس ها و خدماتی را به صورت بین المللی و برای مردم دنیا ارائه کنیم که این همان شعار ما می توانیم است که در بیانیه نیز رهبر حکیم انقلاب اسلامی به آن اشاره کرده‌اند.

 

گزارش: سمیرا قادری

 

 

 

 

کد خبر 940352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha