جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات شهرستان بهبهان

جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات بهبهان در حوزه آب، کشاورزی و نفت با حضور استاندار خوزستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شب گذشته (جمعه 30 خرداد) در حاشیه نشست بررسی و رسیدگی به مشکلات شهرستان بهبهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته گذشته در اهواز جلسه‌ای پیرامون بررسی مشکلات بهبهان به خصوص در حوزه آب و کشاورزی داشتیم و بنا شد به همراه مدیران استانی از نزدیک در جریان مسائل قرار بگیریم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در این جلسه در حوزه بنه باشت و آبریز مارون تصمیمات خوبی گرفته شد افزود: با توجه به اینکه منطقه بنه باشت مشکلاتی از بابت برق و ایستگاه‌های پمپاژی دارد و امکان تامین آب علی‌رغم سرمایه‌گذاری و کانال‌های اصلی و فرعی و آبیاری تحت فشار فراهم شده ولی امکان آبرسانی نداشتند از این رو با مدیران برق منطقه‌ای و توزیع برق هماهنگی صورت گرفت که طی 2 هفته آینده این طرح کاملا اجرا و در جهت استقلال و امنیت غذایی کشور گام مؤثری برداشته شود.

 

وی اضافه کرد: در حوزه آبریز مارون هم تقریبا همه کشاورزان مشکل داشتند و گله‌مند بودند و از آنجا که در بحث سد مارون تنگناهایی وجود داشت بنا شد میزان آبی که برای کشت تابستان اختصاص داده می‌شود افزایش یابد تا بتوانیم این تنگناها را در شهرستان‌های بهبهان، امیدیه، رامهرمز، رامشیر و شادگان تا حدی مرتفع کنیم.

 

شریعتی با اشاره به اینکه در رابطه با شیلات و حوضچه‌های متراکم نیز مصوب شد که اقدامات لازم انجام شود تصریح کرد: در خصوص گلخانه نیز بنا شد 200 هکتار گلخانه کار کنند که به 50 هکتار تخصیص آب داده شده و برای 150 هکتار دیگر نیز در بحث تخصیص آب مشکلی نداریم.

 

وی با بیان اینکه سازمان آب و برق خوزستان در قلعه مدرسه کار سنگینی کرده که 625 هکتار زمین را زیر کشت ببرد اذعان داشت: بالای 90 درصد کار انجام شده و 10 درصد باقی‌مانده سال‌هاست رها شده که باید یک سد انحرافی زده شود که حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد از این رو بنا شد سازمان آب و برق خوزستان از محل اعتبارات داخلی این کار را شروع کند تا هم خواسته کشاورزان مرتفع شود و هم کار به سرانجام برسد.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در رابطه با آبفای روستایی نیز بنا شده تمهیداتی اندیشیده و در تامین آب روستائیان کمک‌هایی صورت گیرد ابراز کرد: قرار شده مناطق نفتخیز هم برای لایروبی نهرهای زیدون بهبهان کمک و برای تامین آب شرب و جاده‌ها جلسه‌ای در آغاجاری و زیدون برگزار کند و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

 

وی عنوان کرد: بنا شده پروژه 28 مخزن که مخزن منصورآباد بهبهان هم شامل آن می‌شود را در تابستان شروع کنیم که سرمایه‌گذاری آن حدودا 120 میلیارد دلار است و اشتغال خوبی دارد و حدود چهار درصد اعتبار آن معادل پنج میلیون دلار برای مسئولیت‌های اجتماعی برای خود منطقه هزینه شود که سعی داریم با هماهنگی فرماندار بهبهان و شورای برنامه‌ریزی استان این امر را محقق و شرایط لازم را برای این حوزه فراهم کنیم تا بتواند منشا خدمات بهتری برای شهروندان باشد.

 

شریعتی به فرودگاه بهبهان اشاره کرد و ادامه داد: برای این امر توافق شده پنج میلیارد تومان را هلدینگ خلیج‌فارس برای نوسازی فرودگاه و برج مراقبت تامین کند و اعتباری هم حدود 30 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای فرودگاه مسجدسلیمان و بهبهان در نظر گرفته شده که بناست در تیرماه امسال ابلاغ شود و با اختصاص آن می‌توانیم فرودگاه بهبهان را عملیاتی و راه‌اندازی کنیم.

 

کد خبر 940381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha