مردم ۱۰ درصد از مصرف برق کم کنند خاموشی نخواهیم داشت

غفاری با تأکید بر اینکه برق یک سرمایه ملی است باید بحث بهینه مصرف کردن جدی‌تر گرفته شود، گفت: ما اعتقادداریم چنانچه مشترکین ۱۰ درصد مصرف را مدیریت کنند، خاموشی نخواهیم داشت و به اقتصاد خودشان هم کمک می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «رضا غفاری» امروز (31 خرداد) در نشست خبری بابیان اینکه شرکت توزیع برق مازندران یک‌میلیون و ۴۳۰ هزار مشترک دارد، گفت: مجموع کل طول شبکه ما در بخش توزیع ۳۰ هزار کیلومتر است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: از این میزان ۱۲ هزار و ۸۹۶ کیلومتر از آن شبکه فشار متوسط و ۱۷ هزار و ۲۶۰ کیلومتر متعلق به شبکه فشار ضعیف است.

 

غفاری تصریح کرد: ۳۳ هزار و ۸۵۰ دستگاه و موتورهای هوایی و زمینی در حوزه و شبکه خدمات‌رسانی داریم که درمجموع حدود ۴ هزار و ۲۷۱  مگاوات آمپر برق تولید می‌کند.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ برای عبور از تابستان ۹۹، گفت: ۳۸۳ میلیارد تومان هزینه کردیم در بحث توسعه شهری و روستایی ۱۶۴ میلیارد تومان هزینه شد.

 

غفاری خاطرنشان کرد: در این راستا ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه ترانس جدید نصب کردیم که خوشبختانه ۴۴ هزار مشترک در جدید را تا پایان سال ۹۸ داشتیم.

 

وی بابیان اینکه در سال گذشته پیک ما به میزان هزار و ۸۴۰ مگابایت رقم خورد و ۱۹۰ مگابایت در راستای مدیریت مصرف داشتیم، اظهار کرد: در مازندران بحث خاموشی‌ها به دودسته با برنامه و بی‌برنامه راداریم.

غفاری اذعان کرد: یکی از دلایل خاموشی پیک تابستان است با توجه به اینکه توانیر برای هفته‌های مختلف سهمیه اعلام می‌کند ملزم خواهیم بود برابر همین سهمیه مدیریت مصرف را در  دستور کار داشته باشیم.

 

وی متذکر شد: از یک تیر تا هفتم تیر، هفته مدیریت مصرف در حوزه آب و برق است توجه خواهیم داشت تا مردم و مشترکین همراه شوند.

 

غفاری با تأکید بر اینکه برق یک سرمایه ملی برای همه مردم است باید بحث بهینه مصرف کردن جدی‌تر گرفته شود و با همکاری بسیار خوب مردم شدنی است، خاطرنشان کرد: ما اعتقادداریم چنانچه مشترکین ۱۰ درصد مصرف را مدیریت کنند مشکلات کمتر خواهد بود می‌توانند به اقتصاد خودشان کمک کنند.

 

وی بیان کرد: اوج تقاضای مردم در ماه‌های غیر گرم به یک‌سوم ماه گرم می‌‌رسد بنابراین یعنی دوسوم ظرفیت ایجادشده در ۹ ماه از سال بلااستفاده است.

 

غفاری ادامه داد: این کار ازنظر زیست‌محیطی اهمیت زیادی دارد چراکه به ازای هر یک کیلووات ساعت تولید برق ۹۰۰ گرم گازهای آلاینده وارد محیط‌زیست خواهد شد.

 

 

کد خبر 940418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha