مکتب شهید سلیمانی هم تراز با گام دوم انقلاب اسلامی حرکت می کند

سردار معروفی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی هم تراز با گام دوم انقلاب اسلامی حرکت می کند؛ گفت: برای بسترسازی ظهور ولایت عظمی انسان هایی توانمند و کمر بسته می خواهیم که بتواند شب و روز بدود، محافظه کار نباشد و در دنیای مادی گیر نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی شنبه (31 خرداد) به مناسبت هفته بسیج اساتید و سالگرد شهادت شهید چمران در آیین معارفه مسئول بسیج اساتید استان کرمان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران، روز ارزشمند بسیج اساتید را تبریک گفت و ادامه داد: امیدوارم خدا به برکت و عظمت این شهید و شهیدان عزیز همه ما را در مسیر حق و حقیقت که مسیر انقلاب اسلامی و ولایت است ثابت قدم و موفق بدارد.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در خصوص سپاه پاسداران، بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه انقلاب است؛ سپاه این حزب، جناح، سپاه اصول گرا و اصلاح گرا نیست بلکه سپاه انقلاب است یعنی همه چیز خود را فدای انقلاب می کند و جان، آبرو و همه هستی خود را برای پیشبرد و پیشرفت و برای پیش برندگی انقلابی فدا می کند که انقلاب و حکومت حضرت حجت خواهد شد.

 

 

وی افزود: این سپاه که سپاه انقلاب است در سه مجموعه و در سه مکان برای انقلاب و ارزش های متعالی او، برای ملت بزرگ ایران اسلامی و برای ولایت، ولی و حجت خدا فدا خواهد شد؛ مجموعه سپاه انقلاب تکیه گاهی برای پیشبرد اهداف انقلاب و مأموریت مشخص شده ای است که بنیانگذار نظام بر حق آن که فخر اولیا و انبیا الهی است، برای آن مشخص کردند.

 

 

سردار معروفی ادامه داد: فلسفه وجودی سپاهی که باید برای انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران و ولایت فدا شود و باید از خیمه گاه امام حسین(ع) مراقبت کند و به وسیله توده نیروهای انقلابی، الهی و عاشورایی، بنی هاشم را برای حفظ انقلاب اسلامی تقویت کند تا دیگر کربلایی تکرار نشود؛  یک مثلث است؛ این سپاه، سپاه مکتبی، انقلابی و مردمی است.

 

 

وی افزود: ضلع مردمی بودن آن، بسیج مستضعفین است که بسیج اساتید، دانشجویی و طلاب و ... یکی از ضلع های آن ها است که این مثلث ضلع تخصصی و نخبگی آن برای پیشبرد اهداف نظام تعریف می شود و ضلع دیگر مکتبی بودن است زیرا خروجی این سپاه شخصیت کم نظیر و در بعضی عرصه ها بی نظیر شهید حاج قاسم ما است که امروز همه آزادی خواهان دنیا در مقابل عظمت این انسان زانو می زنند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شخصیتی بالاتر از شهید سلیمانی نیست، گفت: شهید سلیمانی نگاه اهل سنت را به شیعه، انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران و امام، ولی و حجت خدا تغییر داد؛ چه اتفاقی افتاد؟ این مکتب عملی و انقلابی در طول دوران دفاع مقدس و بعد از آن و تاکنون، چه در حوزه های پنهان و چه آشکار یک خروجی است.

 

 

وی افزود: شهید سلیمانی ما غیر محاسبه گر است؛ یعنی رسالت محور است و زمان و مکان و لباس نمی شناسد و برای او مهم این است که چه باید بکند و رسالت و تکلیف الهی او چیست؟ او با میل امامش رفت و شبکه سازی جهان اسلام را انجام داد.

 

 

سردار معروفی در ادامه بیان کرد: شهید سلیمانی رسالت محور و غیر محافظه کار است؛ شهید سلیمانی 21 سال در جبهه مقاومت در هیچ کجا متوقف نشد و همیشه دنبال پیش برندگی جهان اسلام، انقلاب اسلامی و عظمت و بزرگی اسلام بود.

 

 

وی افزود: شهید سلیمانی شخصیتی مردمی است؛ همانطور که در سال گذشته در سیل خوزستان حضور معنوی داشت و چه برخوردی با مردم کرد؟ او نه با عنوان فرماندهی، سرلشکری و ... بلکه به عنوان قاسم سلیمانی قنات ملکی که به نقل خودش روستایی زاده که امروز مردم به او نیاز دارند و او باید برای برطرف کردن آلام و آرامش مردم برود.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه خط قرمز ما مردم هستند، گفت: این سپاه و بسیج خطوط قرمز دارند و خط قرمز آن دشمن و ضد انقلاب است و ما برای این انقلاب چندین هزار شهید دادیم بنابراین معلوم است که خط قرمز ما انقلاب است و کوتاه نمی آییم؛ به خاطر انقلاب اسلامی حاج قاسم ما را قطعه قطعه کردند و به خاطر حقیقت دین ما که امروز انقلاب اسلامی در اسلام ناب محمدی تعریف می شود.

 

 

وی افزود: ضد انقلاب و سلطنت طلب خط قرمز ما هستند؛ منافقین خط قرمز ما هستند که امروز منافقین و سلطنت طلب ها که بیشترین ضربه را در این 41 سال(چه در بدو انقلاب و بعد از آن)  به ملت ایران انقلاب زدند زیرا ملت ایران انقلاب کرده و پای انقلاب ایستادند.

 

 

سردار معروفی خط قرمز بعدی را فتنه دانست و گفت: آبروی ملت ایران در سال 88 را به لبه پرتگاه بردند و همه محاصره ما از صدور عهدنامه بعد از فتنه و همه فشارها بعد از آن است که باز این ملت هوشمند به تبعیت امام خویش حرکت کرده و تاریخ اسلام را تغییر دادند؛ تغییر آن در این بود که ملت ما در سال 88 و در 9 دی نگاه به نخبگان نکردند بلکه نگاه به امام کردند و هر چه امام گفت، مستقیم اطاعت کرده و 9 دی را خلق کردند و انقلابی به تأیید انقلاب امام زدند.

 

 

وی اظهار داشت: فتنه خط قرمز است؛ همچنین «اصول» خط قرمز دیگر ما است و روی اصول خود پافشاری می کنیم و جان را به آن می دهیم و اظهار نظر فردی و سیاسی هیچ زمان ما را از راه به در نخواهد کرد؛ 8 سال در برابر بدترین دشمنان جنگیدیم، در کدام لشکر و دسته ما دعوای سیاسی کردیم که دشمن در ما رسوخ و نفوذ کرد؟ هشت سال در کجا دشمن به ما رسوخ و نفوذ کرد؟

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: ما اگر بخواهیم امروز اهداف والای نظام الهی را پیش ببریم و ملت بزرگ را برای حل معضلات و مشکلات آن ها کمک کنیم، بالاترین سند دستی ما بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که سندی بالاتر از آن ندارید و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همه چیز تعریف شده است.

 

 

وی گفت: در گام دوم قرار است برای بسترسازی ظهور ولایت عظمی که کاری سخت است، انسانی توانمند و کمر بسته می خواهیم که بتواند شب و روز بدود، محافظه گر و محافظه کار نشود و در این دنیای مادی گیر نکند که این موارد در گام دوم عالمانه هستند.

 

 

 

سردار معروفی ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی هم تراز با گام دوم انقلاب اسلامی حرکت می کند زیرا مکتب و مصونیت است؛ اینکه مکتب مصونیت است اصلاً مکتب یعنی چه؟ و چطور باید این مکتب جریان سازی شود؟ این مکتب یعنی مصونیت و حقیقت انقلاب اسلامی است و ما نمی توانیم ببینیم و نمی گذاریم، شهید سلیمانی ما را در یک خاطره خلاصه کنند لذا باید برای مکتب نظام ها تعریف کنیم که بنده 31 نظام برای شهید سلیمانی تعریف کردم.

 

 

وی گفت: نظام ولایی شهید سلیمانی نظام ولایت پذیری نیست بلکه نظام ولایت باوری است زیرا شهید سلیمانی با میل امام کار می کند و در امامش ذوب شده است و نتیجه آن را دیدید؛ نظام ولایی شهید سلیمانی بر میل امام کار کردن است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مکتب سلیمانی، مکتب مصونیت است لذا باید آن را در قالب نظام ها بیاوریم و برای آن نظام تعریف کنیم، افزود: شهید سلیمانی نیاز به غلو ندارد زیرا کسی که حقیقت در دین است نیاز به غلو و تعریف ندارد، ما حقیقت شهید سلیمانی را باید به جامعه تشریح کنیم لذا استدعا دارم در کنار گام دوم انقلاب اسلامی، ما این مکتب را در جامعه ترویج دهیم و کار کنیم.

 

 

 

وی در ادامه اظهار داشت: عملیاتی کردن گام دوم انقلاب اسلامی را باید از دانشگاه و اساتید شروع شود و اقتصاد را آن ها مطالبه کنند؛ شهید سلیمانی 40 سال یک نفر را هول نداد، نظام رفاقت و صمیمت حاج قاسم در جبهه انقلاب اسلامی عجیب است که نتیجه آن انسجام انقلاب اسلامی می شود.

 

 

سردار معروفی گفت: ما باید مکتب شهید سلیمانی را از کرمان سرازیر کنیم زیرا سرچشمه مکتب شهید سلیمانی و قله ای که باید سرازیر شود و مصونیت به وجود آورد، کرمان و ثارالله است؛ به همین خاطر راهیان نور شهید سلیمانی را وقت گذاشتیم و ثبت ملی کردیم؛ ما اگر شهیدان یوسف اللهی، زنگی آبادی، زندی و الله دادی و ... را معرفی کنیم بعد تازه می فهیم حاج قاسم که بود؟ و در خصوص راهیان نور به کمک دانشجویان و اساتید نیاز داریم.

 

 

وی گفت: باید برای زائر سرا در مقیاس ۱۰ کیلومتر برنامه ریزی کنیم و همچنین برای گلزار شهدا برنامه داشته باشیم و بیت الزهرا حاج قاسم را برای محل روایت گری مکتب و شخصیت حاج قاسم آماده کنیم و همچنین برای موزه دفاع مقدس که شهید سلیمانی با موزه دفاع مقدس و جنگ با او تعریف می شود و نباید اجازه دهیم شهید سلیمانی را در مقاومت خلاصه کنند زیرا افتخار حاج قاسم خروجی از دفاع مقدس است.

 

 

سردار معروفی افزود: حاج قاسم خروجی و پرورش یافته پرورش دفاع مقدس است که توانست برای بشریت و شیعه چنین بزرگواری کند و عزت بیاورد بنابراین برنامه داریم که موزه حاج قاسم را بسازیم که بنده پیگیر هستم.

 

 

وی با اشاره به اینکه همه دنیا، مکتب شهید حاج قاسم را می شناسند، ادامه داد: استدعا دارم دانشگاهیان و رؤسای دانشگاهی دست ما را بگیرند و کمک کنند که این فرهنگ در دانشگاه های سراسر کشور و بعد از آن در خانواده ها برود که این مصونیت و مکتب می شود.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه گفت: هدف از برگزاری این جلسه، معرفی دکتر حسین اکبری از اساتید ارزشمند و انقلابی به عنوان مسئول بسیج اساتید استان کرمان است؛ نگاه ما به دانشگاه، نگاه عالمانه به علم و اندیشه است؛ دکتر حسین اکبری، یک انسان مجاهد و خوب که با اصرار ما این مسئولیت را پذیرفت.

 

 

وی گفت: جایگاه بسیج اساتید باید در دانشگاه قرار بگیرد و اصرار داریم که حتماً تلاش کنید که بسیج اساتید را در دانشگاه ها قرار دهیم.

 

 

در این مراسم از دکتر محمود بابایی تقدیر و تشکر شد و دکتر حسین اکبری به عنوان مسئول بسیج اساتید استان کرمان معرفی شد.

کد خبر 940497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha