۳۴ درصد از پرونده های شوراهای حل اختلاف منجر به سازش می شود

حجت‌الاسلام «اسماعیل صادقی نیارکی» با اشاره به اینکه استان زنجان جزو شوراهای حل اختلاف برتر کشور است، گفت: ۳۴ درصد از پرونده های شوراهای حل اختلاف منجر به سازش می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان ظهر امروز در نشست خبری مناسبتی هفته قوه قضائیه اظهار کرد: برنامه های امسال قوه قضائیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می شود و برای همین منظور 150 برنامه در 13 حوزه قضایی استان به اجرا درمی آید.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی به ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته قوه قضائیه استان زنجان پرداخت و گفت: سال گذشته متوسط رسیدگی به پرونده‌ها ۹۳ درصد و نرخ رسیدگی نیز ۱۰۲ درصد از ۲۴۳ هزار و ۳۲۵ پرونده بود.

 

وی تعداد با اشاره به افزایش نرخ رسیدگی به پرونده های وارده گفت: در بحث محاکم خانواده نرخ پرونده‌های وارده ۱۲ درصد، نرخ ورود در شعب حل اختلاف ۱۹ درصد و در شعب بخش نیز ۷ درصد کاهش یافته است.

 

این مقام مسئول با تاکید براینکه اطاله دادرسی در محاکم برای مردم رنج‌آور است، افزود: در تلاش هستیم تا اطاله دادرسی را به پایین ترین حد برسانیم.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال قبل شاهد کاهش یک درصدی نقض آرا نسبت به سال ۹۷ بودیم، ادامه داد: تعداد پرونده‌های قدیمی از ۵۱ هزار و ۲۰۴ عدد در سال ۹۷ به ۹ هزار و ۹۷۱ مورد رسیده و بر همین اساس ۸۱ درصد پرونده‌های قدیمی رسیدگی شده است.

 

وی با اشاره به کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: میانگین کشوری رسیدگی به پرونده‌ها در بازپرسی ۹۶ روز و در زنجان ۱۰۷ روز بود اما طی سال گذشته زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یافته است.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی به رتبه دوم کشوری استان در نصب پابند الکترونیکی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر زندانی اصلا به دادگاه آورده نمی‌شود و جلسه دادگاه به صورت ویدئو کنفرانسی شده است.

 

وی به ایجاد هشت دادگاه‌ الکترونیکی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: دادگستری در زمینه پرونده مبارزه با فساد شهرداری ها هم به موقع ورود کرد.

 

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه استان زنجان جزو شوراهای حل اختلاف برتر کشور است، گفت: 34 درصد از پرونده های شوراهای حل اختلاف منجر به سازش می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به  تشکیل ۱۲۹ فقره پرونده برای ۳۰۴ مدیر متخلف تصریح کرد: رسیدگی به پرونده شهردار و شورای شهر به اتهام اختلاس و ارتشا و ابطال مناقصه سبزه میدان و صرفه‌جوبی ۴۲ میلیارد تومانی از جمله اقدامات قوه قضائیه در مقابله با فساد بوده است.

 

به گفته وی، تحقیقات شهرداری زنجان کامل شده و به زودی دادرسی آغاز می‌شود و کل موارد با سرعت جلو رفته است.

کد خبر 940501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha