اندیشکده مسائل فرهنگی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

دیانی بر ضرورت پرورش انسان در تراز شهيد چمران در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: سال آینده اندیشکده مسائل فرهنگی توسط بسیج اساتید خراسان جنوبی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد مهدی دیانی» پیش از ظهر امروز (31 خرداد) در دیدار شورای عالی بسیج اساتید خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران اظهار کرد: بهترین الگو و اسوه برای تمام اساتید دانشگاه ها بخصوص اساتید بسیجی این بزرگمرد تاریخ است.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دانشگاه انتظار دارد تا پرورش انسان در تراز شهید چمران را مدنظر قرار دهد، گفت: تمدن غرب شهید چمران را مرعوب نکرد و جایی که احساس کرد انقلاب اسلامی به او نیاز دارد در عرصه های مختلف ورود پیدا کرد و با اینکه می توانست موقعیت های علمی بالایی در کشورهای دیگر داشته باشد اما به عنوان سربازی وفادار حضور پرنگی در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی داشت.

 

دیانی ادامه داد: شهید چمران مرد میدان عمل و علم بود و نشان داد که سیاست ما عین دیانت ماست و عرفان او متخذ از اهل بیت عصمت و طهارت علیه اسلام بود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر شهید چمران در جهاد فی سبیل الله توفیق شهادت پیدا کرد به خاطر توفیق در جهاد با هوای نفس بود، تاکید کرد: امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران فرمود: «هنر آن است که بی‏ هیاهوهای سیاسی و خودنمایی های شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی‏، و این هنر مردان خداست».

 

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل بسیج اساتید انجام امور معنوی و تربیتی و بصیرت افزایی در میان اساتید و دانشجویان است که در این راستا به برگزاری حلقه های صالحین و بصیرت افزایی در حوزه مسائل سیاسی، اعتقادی و اخلاقی توجه شده است.

 

دیانی با اشاره به انجام کارهای علمی و پژوهشی در بسیج اساتید خراسان جنوبی، ادامه داد: دو اندیشکده آب و گیاهان دارویی (زرشک و زعفران) در استان راه اندازی شده و در سال آینده نیز اندیشکده مسائل فرهنگی راه اندازی خواهد شد.

 

به گفته وی بسیج اساتید خراسان جنوبی در زمان شیوع کرونا بحث پویش حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده و رزمایش کمک مومنانه را در دستور کار قرار دادند و همچنین در آیین همبستگی جبنش استادی ایران با جنبش اجتماعی نفس در آمریکا حمایت خود را اعلام کردند.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به اعلام آمادگی اساتید بسیجی برای همفکری با مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از وظایف مهم اساتید بسیجی استان تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و شاخص های رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی از طریق تریبون های عمومی برای مردم است.

کد خبر 940529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha