بزرگیِ شهید چمران از جبل عامل تا دهلاویه را درنوردید

دکتر طاهر با بیان اینکه بزرگی شهید چمران از جبل عامل تا دهلاویه را درنوردید؛ گفت: زندگیِ او، شهید سلیمانی و سایر بزرگان عرصۀ نبرد با استکبار در طول تاریخ انقلابِ اسلامی نشان می‌ دهد که اخلاص بسیجی و اندیشه جهادی بسیجیان، پشتوانه بزرگ نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر محمد علی طاهر شنبه (31 خرداد) به مناسبت هفته بسیج اساتید و سالگرد شهادت شهید چمران در آیین معارفه مسئول بسیج اساتید استان کرمان گفت: امروز 31 خرداد ماه سالروز شهادت مردی است که بزرگی او از جبل عامل تا دهلاویه را درنوردید و بر تارک تاریخ انقلاب ایران جلوه گر شد و اکنون این روز نه یک زمان تقویمی بلکه یک زمان معنوی است که در آن بزرگی همه آزاد مردان عرصه مبارزه با ظلم و ستم، به قدر و قرب بازخوانی می شود.

 

 

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: شهید چمران دانشمند و استاد برجسته دانشگاه و فرمانده انقلابی میدان مبارزه با فرمول خوش نقش سادگی، دانایی و تقوا نشان داد که راه شکستن نقش اهریمنان کدام است.

 

 

وی افزود: او یکی از مصادیق روشن این کلام امام خمینی(ره) بود که فرمودند «بسیج لشکر مخلص خداست»؛ شهید چمران، نماینده شایستۀ دانشگاه در مبارزه با سلطه ‌طلبی و تمامیت‌ خواهی استکبار بود؛ زندگیِ او، شهید سلیمانی و سایر بزرگان عرصۀ نبرد با استکبار در طول تاریخ انقلابِ اسلامی نشان می‌ دهد که اخلاص بسیجی و اندیشه جهادی بسیجیان، پشتوانه بزرگ نظام اسلامی است تا آنجا که مقام معظم رهبری در این مورد می‌ فرمایند «بسیاری از پیشرفت‌ ها و موفقیت های نظام جمهوری اسلامی در عرصه ‌هایِ مختلف مرهونِ تفکّر بسیجی است».

 

 

دکتر طاهر ادامه داد: دانشگاه شهید باهنر کرمان، خاستگاه شهدایِ جلیل‌ القدری است و افتخار دارد که حضورِ سبزِ سردارِ سپهبد حاج قاسم سلیمانی را هم در دوره تحصیلش در مقطع کارشناسی و هم در نشست‌ هایی نظیر اولین «همایش نظام فکریِ آیت‌الله خامنه‌ای در گستره فرهنگ» میزبان بوده است.

 

 

وی افزود: این دانشگاه در تدوین چشم ‌انداز حرکت علمی خود محورهای سه‌ گانه پیشرفت از منظر مقامِ معظم رهبری را که در سخنرانیِ بیستم خرداد ماه 1397، در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی مطرح کردند، نصب‌ العین قرار داده است.

 

 

دکتر طاهر ادامه داد: این محورهای فکری عبارت است از درگیر شدن با مسائل کشور، به این مفهوم که دانشگاه خود را از مسائل کشور جدا نداند؛ تربیت فرهنگی و اخلاقی و هویّتی دانشجویان که فراتر از مسأله تعلیم است و باید با جهت‌گیری اخلاقی و معنوی انجام شود و تحوّل مستمر و دائمی در محیط دانشگاه در راستایِ پیشرفت.

 

 

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: امیدوارم که نظامِ دانشگاهی ما بتواند با تأسی از اندیشه ‌هایِ بلند امام خمینی( ره) و مقام معظم رهبری، در مسیر شهدا گام بردارد و در توسعه تفکر بسیجی نقش ‌آفرینی کند.

 

 

حجت الاسلام صباحی، مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این مراسم گفت: حاج قاسم در دانشگاه ما را یار و یاور بود و هر کجا کار و مشکلی داشتیم ایشان حضور داشتند و ایشان یک بسیجی به معنای واقعی کلمه بود.

 

 

 

 

کد خبر 940545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha