ضرورت افزایش سواد سلامت جامعه

صداقت گفت: باید سواد سلامت جامعه افزایش پیدا کنند و مردم بدانند از چه مرجعی در حوزه سلامت پاسخ پرسش های خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمهدی صداقت» ظهر امروز (شنبه 31 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بروز بسیاری از سرطان ها مثل ریه و حنجره آقایان بیشتر از بانوان است و از سویی دیگر آقایان در معرض خطرات اجتماعی بیشتری قرار دارند.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: در سوانح موتورسواری مرگ و میر آقایان  10 برابر بانوان است و همچنین در حوزه اعتیاد نیز آقایان 6 برابر بانوان به دلیل استعمال مواد مخدر فوت می کنند.

 

صداقت با بیان اینکه بخشی از آقایان به سلامت خود بی توجه هستند، بیان کرد: باید آقایان برای سنگ کلیه علائمی دارند سریعاً به پزشک مراجعه کنند و یا بیماری مردان را باید جدی بگیرند و هر چهار سال یک بار آزمایش های مربوط به بزرگ شدن پروستات را انجام دهند.

 

وی تاکید کرد: سرطان مثانه با علائم خفیف شروع می شود که بسیاری از آقایان به آن توجه نمی کنند.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه بیماری هایی مثل فشار خون و دیابت نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد، تأکید کرد: میزان شیوع کرونا نیز در آقایان بیشتر است اما در استان گلستان عدد بسیار متفاوت نیست و تقریباً از مجموع کل بیماران کرونایی در گلستان 54 درصد آقایان هستند.

 

صداقت تاکید کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا بسیاری از مسائل بهداشتی و پروتکل ها در جامعه رعایت نشده است و آقایان به واسطه شرایط کاری که دارند باید مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

 

وی ابرازداشت: ورزش می تواند در پیشگیری از بیماری دیابت و فشار خون موثر باشد و از سویی دیگر سواد سلامت را باید در جامعه افزایش دهیم و این مهم منوط به کرونا نیست.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان تصریح کرد: مردم باید بدانند که در حوزه سلامت از چه کسی اطلاعات کسب کنند و برای سلامتی خود به چه مراکزی مراجعه کنند.

 

کد خبر 940566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha