درگیری های محله پناه آباد ناشی از کمبود زیرساخت های فرهنگی است

عتباتی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در خصوص افزایش درگیری ها و خشونت در محله پناه آباد اردبیل، گفت: درگیری های ماه اخیر در محله پناه آباد اردبیل ناشی از کمبود زیرساخت های فرهنگی و نبود امکانات تفریحی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «ناصر عتباتی» امروز (31 خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان مطبوعات محلی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه در خصوص سوال خبرنگار شبستان در خصوص افزایش درگیری ها و خشونت در محله پناه آباد اردبیل گفت: درگیری های ماه اخیر در محله پناه آباد اردبیل ناشی از کمبود زیرساخت های فرهنگی و نبود امکانات تفریحی است که باید با برنامه ریزی بتوانیم آسیب های اجتماعی در این منطقه را کاهش دهیم.

 

مدیر کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: همدلی و همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه با مسئولان قضایی موجب شفافیت در خصوص مسائل پیچیده اجتماعی در مناطق مختلف شهری و روستایی خواهد شد که بازتاب این کار کارشناسی می تواند کمک شایانی به برنامه ریزی ها در این مناطق منجر شود.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: کمبود نیروی انسانی در حوزه اداری و قضات از دیگر مشکلات دستگاه دادگستری اردبیل هست و هم اکنون با 200 قاضی مجموع پرونده های وارده در حال رسیدگی است که حدود 40 درصد از پست های قضات و بیش از 40 درصد از پست های اداری با کمبود نیروی انسانی اداره می شود.

 

وی افزود: البته طبق بخشنامه قوه قضائیه کاهش پرونده های قبلی از برنامه های سال 98 و 99 هست تا وضعیت این پرونده ها تعیین و تکلیف شود که تاکنون 77 درصد این پرونده ها منجر به صدور رای شده است.

 

عتباتی خاطر نشان کرد: استفاده از بستر و ظرفیت فضای مجازی برای کاهش مراجعه و صحت کارها در سال 97 حدود 69 درصد اوراق شامل ابلاغیه، اخطاریه، آرا قضایی از طریق سامانه ثنا و به صورت الکترونیکی انجام می شد که در سال 98 به رقم 89 درصد رسیده است که امیدواریم تا پایان سال این رقم به 100 درصد برسد تا عموم مخاطبان و مراجعان دستگاه قضا بتوانند امور اداری و قضایی خود را از طریق این سامانه پیگیر باشند.

 

مدیر کل دادگستری استان یادآور شد: خشونت های گفتاری و کلامی در جامعه ناشی از برخوردهای هیجانی است و بیشتر قتل ها بدون طراحی مجرمانه در استان صورت می گیرد و باید آموزش های اجتماعی در این راستا را در بین شهروندان افزایش داد.

 

عتباتی تاکید کرد: رسانه ها در ابعاد اطلاع رسانی می توانند یک ابزار اقنایی برای افکار عمومی باشند و اصحاب رسانه باید در این امر کمک شایانی را با همکاری و تعامل دستگاه قضا انجام دهند.

کد خبر 940582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha