نبود دستگاه‌های فرهنگی در ماسال آسیبی جدی است

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه متاسفانه در شهرستان ماسال هنوز شاهد استقرار سازمان تبلیغات نیستیم گفت: نبود دستگاه‌های فرهنگی در شهرستان یک آسیب جدی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، حجت‌الاسلام «سیدهادی موسوی» امروز(شنبه، ۳۱خرداد) در جلسه شورای اداری که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: سه ماه از سال جهش تولیدی که مقام معظم رهبری عنوان کردند، گذشته است و در این مدت زمان اگرچه نیمی از توان جامعه برای مقابله با ویروس کرونا گذاشته شده اما نباید از جهش تولید غافل شد.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه اگر در راستای تولید استراتژیک کشاورزی قدم بر نداریم نمی‌توانیم به صنعت توریسم امیدوار باشیم افزود: گرچه صنعت توریسم به عنوان یک منابع درآمدزا برای دولت است اما در این راستا مدتی بحث بوم‌گردی در گیلان اوج گرفت که در نیمه راه اعطای تسهیلات در این زمینه لغو شد.

 

وی با بیان اینکه باید به موضوعات نگاه استراتژیک داشته باشیم گفت: ما قطب کشاورزی هستیم و باید به میزانی که برای صنعت توریسم سرمایه‌گذاری می‌کنیم برای کشاورزی هم سرمایه‌گذاری کرد.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در زمینه گردشگری هم ۱۳آیه در قرآن وجود دارد که مردم را به گردشگری تشویق می‌کند تصریح کرد: اما هر چیزی در قالب خود ارزش دارد و ما نباید به بهانه اینکه می‌خواهیم گردشگرپذیر باشیم، همه اعتقادات خود را از دست بدهیم.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه گردشگران باید به موازین شرعی احترام بگذارند خاطرنشان کرد: ما باید حرمت گردشگر را حفظ کنیم و در مقابل گردشگر هم باید حرمت شهرستان را داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه باید با کسی که به اعتقادات و حرمت اجتماعی لطمه می‌زند، برخورد شود اظهار کرد: ضمن اینکه به همه دیدگاه‌ها احترام گذاشته می‌شود اما باید اینجا از ایست و بازرسی نیروی انتظامی تشکر کرد که مانع از ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه طبیعتا سپاه، بسیج و نیروی انتظامی برای کسی دردسر ایجاد نمی‌کنند بلکه مشکل‌سازان باعث ایجاد مشکل و ناهنجاری می‌شوند افزود: باید واقعیت‌های موجود را منعکس کنیم و گردشگر و مسافر هم حرمت نگه دارند.

 

امام جمعه ماسال با اشاره به اینکه متاسفانه در شهرستان ماسال هنوز شاهد استقرار سازمان تبلیغات نیستیم گفت: نبود دستگاه‌های فرهنگی در شهرستان یک آسیب جدی محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امام جمعه حلقه واصله بین مردم و مسئولان است تصریح کرد: اگه دنبال این هستیم که مردم تحرک داشته باشند نباید برخورد سلبی داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه باید برای ماندگاری روستاییان برایشان منابع درآمد ایجاد کنیم خاطرنشان کرد: چوپان و گوسفند مرتع را خراب نمی‌کند بلکه آن سواستفاده‌گری که هزاران هکتار را خریداری می‌کند، باعث تخریب منابع طبیعی می‌شود و باید جلویش را گرفت.

 

امام جمعه ماسال اظهار کرد: برخی‌ها عشرت‌کده و ویلاهای آنچنانی در منابع طبیعی می سازند و مسئولان مربوطه چیزی نمی‌گویند اما یک روستایی در زمین خود نمی‌تواند یک خانه بسازد و با وی برخورد شدید می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید طرح و لایحه به مجلس داده شود تا این مشکل هم حل شود افزود: متاسفانه یاد گرفته‌ایم همه چیز را به گردن آمریکا و تحریم بیندازیم در صورتی که در بسیاری از جاها نیاز به روحیه مدیریت جهادی است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه باید مسئولان برق به فکر زیرساخت های این حوزه باشند گفت: بعد از برف ۸۶ قرار شد نهضتی در صنعت برق گیلان اتفاق بیفتد اما حال مسئولان بگویند در این مدت چکار کرده‌اند؟ یک روستایی وقتی یخچال و تلویزیونش بسوزد از کجا بیاورد که دوباره آن را خریداری کند.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه قسمی از مشکلات تحریم و قسمت دیگر بی عرضگی مسئولان است تصریح کرد: باید به داد مردم رسید و سبب همه مشکلات را تحریم ندانیم.

کد خبر 940612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha