تشکیل پرونده های متعدد مبارزه با فساد اقتصادی توسط دادستانی شیراز

آسیابی گفت: از ابتدای سال ۹۸ پرونده های متعددی در راستای ارتقا سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر آسیابی»، امروز (شنبه 31 خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال 98 پرونده های متعددی در راستای ارتقا سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس (شیراز)، با اشاره به اینکه در برخی از پرونده ها نظیر پرونده مدیر کل ورزش و جوانان فارس هنوز حکم قطعی نشده است و نمی توانیم در مورد اتهام سخنی به میان آورد، افزود: طبق قانون زمانی که حکم قطعی شد، حکم انتشار می یابد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مقابله با احتکار برنامه هایی شکل گرفت، تاکید کرد: سازوکار برخورد با احتکار داریم اما قیمت هاتوسط ما مشخص نمی شود ولی برای نظارت بر ارائه صحیح قیمت ها اقدام های شاخصی شکل گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با تاکید بر اینکه سال گذشته شاهد کاهش برگزاری پارتی ها بودیم، افزود: با باغ شهرهای متخلف برخورد قاطع شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای بنگاه های مسکن جلسه هایی گذاشته شد، ظاهر اینست که اجاره دهنده اجاره گیرنده هستند که توافق می کنند، اما لازم است به گونه ای ضابطه مند شود، افزود: نمایندگان باید قانونی در نظر بگیرند که مالیات بر اجاره های کلان دریافت شود.

آسیابی با اشاره به اینکه توجه به حقوق عامه یکی از دستور کارهای ماست، اظهار کرد: برای پرونده سیل شیراز، غیر از صدور کیفرخواست، کارهای میدانی انجام شد و 2 و نیم کیلومتر لایروبی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برای پرونده شهید «خرسند»، چهار روزه کیفرخواست صادر شد، اظهار کرد: این موضوع بی نظیر بود و قبل از تشییع پیکر امام جمعه فقید و شهید کازرون، کیفرخواست صادر شده بود.

آسیابی با اشاره به اینکه در بحث حمایت از «جهش تولید» کارهای خوبی توسط دستگاه قضا شکل گرفت، افزود: برای راه اندازی مجدد برخی کارخانجات نظیر«ITI»  و زیمنس ورود پیدا کردیم و قصد داریم تا عنوان قطب الکترونیک کشور را که برای شیراز بود را دوباره احیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه سعی کردیم همگام با مطالبه عمومی فعالیت کنیم و در بحث برخورد با زمین خواری 986 و نیم هکتار از اراضی رفع تصرف شدند، افزود: در محله «سنگ سیاه» برخورد با معتادان متجاهر را خواهیم داشت که اطراف حرم مطهر از معتادان متجاهر پاک شود.

 

کد خبر 940613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha