شبکه‌های توزیع برق و آب شهرستان ماسال فرسوده است

پورحضرت با بیان اینکه بیش از همه شهرستان‌های گیلان، ماسال مبتلا به معضل منابع طبیعی است گفت: شبکه‌های توزیع برق و آب در شهرستان فرسوده است که نیاز به برنامه اضطراری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «وحید پورحضرت» امروز(شنبه، ۳۱خرداد) در جلسه شورای اداری شهرستان ماسال اظهار کرد: با تاکیدات رییس جمهور و استاندار در زمینه مدیریت و اتحاد، همواره سعی کرده‌ایم این تعامل و انسجام را در بین قوای سه گانه در رده شهرستانی هم رعایت کنیم.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه بیشترین تاکید استاندار سه اصل وحدت، انسجام و وفاق و همدلی گفتمانی است افزود: ما سعی کرده‌ایم تا زمانی که در شهرستان هستیم این گفتمان را عملیاتی کنیم.

 

وی با بیان اینکه اگر اتحاد و انسجام نداشته باشیم مردم هم به مسئولان اعتماد نخواهند داشت گفت: اتحاد سبب می‌شود تا معاندین سوءاستفاده نکنند.

 

پورحضرت تکریم ارباب رجوع را مورد تاکید دانست و تصریح کرد: بازرسین فرمانداری همواره این موضوع را رصد می‌کنند زیرا یکی از منویات و تاکیدات دولت تدبیر و امید بحث حقوق شهروندی است.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه پاسخگویی به تلفن هم در دستور کار مسئولان باشد خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که برخی از ادارات پاسخگوی تلفن نیستند.

 

وی اظهارکرد: ورود و خروج به موقع کارکنان ادارات، نصب تابلوی راهنمای مراجعه کنندگان به ادارات و موارد انجام امورات در هر اداره‌ای در تابلوی اعلانات نصب شود و برخورد تبعیضانه نداشته باشیم.

 

پورحضرت با بیان اینکه میز خدمت حتما باید مکان و مسئولش مشخص باشد افزود: ۴۱ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما هنوز مسئولان صندوق انتقادات و شکایات را در ادارات نصب نکرده‌اند.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها و زحماتی که مسئولان می‌کشند مهم است زیرا خروجی آن رضایتمندی مردم است گفت: در هر رده و رسته هستیم باید در این مسئولیت همیشه ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

 

وی با بیان اینکه بیش از همه شهرستان‌های گیلان، ماسال مبتلا به معضل منابع طبیعی است تصریح کرد: قوانین دست و پا گیر حاکمیت در زمینه منابع طبیعی آزار دهنده است و ما در زمینه تقنینی کاری نمی‌توانیم کنیم و از نماینده شهرستان خواستاریم تا موضوع را پیگیر باشد.

 

پورحضرت خاطرنشان کرد: بخاطر اینکه بخشی از مشکلات روستاییان مرتفع شود بنیاد مسکن حتما در زمینه ماده چهار قانون واگذاری اراضی در داخل طرح‌های هادی روستایی توجه ویژه داشته باشد.

 

فرماندار ماسال اظهار کرد: سال مالی ۹۸ رو به پایان است و امسال پروژه‌های نیمه تمام در اولویت کمیته برنامه‌ریزی خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار می‌تواند در تعیین نرخ کالاها و خدمات موثر باشد افزود: باید با جدیت تمام و به صورت هفتگی در زمینه تنظیم بازار جلساتی داشته باشیم.

 

پورحضرت با اشاره به اینکه برخی از موارد با بازرسی‌های مستمر حل می‌شود گفت: باید با صنوف متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

 

فرماندار ماسال تصریح کرد: در حوزه اقتصادی وزیر کشور محورهای ۳۰ گانه را ابلاغ کرد و متولیان امر که ۱۱دستگاه اجرایی شهرستان هستند باید به صورت تخصصی در زمینه اقتصادی منویات کشور را در شهرستان پیگیری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: توسط دبیران کارگروه‌های اقتصادی جلسات تخصصی به صورت ماهانه و هفتگی برگزار شود تا تغییرات را در زمینه اقتصادی شاهد باشیم.

 

پورحضرت با بیان اینکه شبکه‌های توزیع برق و آب در شهرستان فرسوده است اظهار کرد: ماسال به دلیل اینکه شهرستان گردشگری است در طول هفته یک جمعیت سیار را شاهد هستیم و فقدان زیرساخت‌های مناسب در حوزه آب و برق سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه منابع مالی شهرستان مناسب نیست که بتوان به حوزه برق و آب شهرستان و استان اختصاص داد افزود: باید برای تابستان برنامه اضطراری داشته باشیم تا شاهد نارضایتی مردم نباشیم.

 

وی با تاکید به اینکه شهرداران و دهیاران و بخشداران در بحث مدیریت پسماند جدی باشند زیرا موضوعی است که با سلامت مردم جامعه رابطه مستقیم دارد گفت: عدم پیگیری به موقع ممکن است چالش‌هایی را برای ما داشته باشد.

 

پورحضرت با اشاره به اینکه عدم تفکیک زباله از مبدا زیبنده شهرستان نیست تصریح کرد: توسط شهرداری‌ها سگ‌های ولگرد جمع‌آوری شوند و جانمایی برای این سگ‌ها داشته باشند.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه باید برنامهریزی اوقات فراغت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم خاطرنشان کرد: سال مزین به جهش تولید است که در راستای تحقق شعار سال همه دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید برنامه ارائه دهند و از روزمرگی در بیایند اظهار کرد: در سطح استان کارگروه‌های جهش تولید فعال است این در صورتی است که این کارگروه‌ها در شهرستان باید با تذکرات فرماندار برگزار شود.

 

پورحضرت با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها در هر رده‌ای مهم است افزود: در حوزه فرمانداری تقویمی برای جلسات جهش تولید و کارگروه اقتصادی تعبیه شود.

 

فرماندار ماسال گفت: حدود چهار ماه درگیر بیماری کرونا هستیم و مهمتر اینکه مردم مشارکت و کمک کردند و فرهنگ بالای مردم ماسال منجر شد تا یکی از شهرستان‌های موفق در حوزه مدیریتی این بیماری باشیم.

 

وی با بیان اینکه اکنون بعد چند هفته شهرستان زرد شد و باید از ادارات و جلسات شروع و پروتکل‌ها را پایش کنیم تصریح کرد: برای گذر از این بیماری باید بیشتر تلاش کرد و رسانه‌ها در تبیین پروتکل‌ها کوشا باشند تا با اهتمام و تلاش از این شرایط خاص گذر کنیم.

کد خبر 940625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha