دستگیری شکارچیان متخلف در جیرفت

مطهره قریشی گفت: در پی گزارش های مردمی مبنی بر شکار غیر مجاز یک راس بره وحشی، مامورین یگان حفاظت محیط زیست جیرفت با همکاری مامورین حفاظت محیط زیست شهرستان بم عازم منطقه مورد نظر شده و شکارچیان متخلف را دستگیر کردند.

«مطهره قریشی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در پی گزارش های مردمی مبنی بر شکار غیر مجاز یک راس بره وحشی، مامورین یگان حفاظت محیط زیست جیرفت با همکاری مامورین حفاظت محیط زیست شهرستان بم عازم منطقه مورد نظر شده و شکارچیان متخلف را دستگیر کردند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست پس از پیاده روی، گشت زنی و کنترل منطقه، در ارتفاعات روستای گردین در منطقه جبالبارز شمالی موفق به دستگیری ۲ شکارچی متخلف شدند.

وی اظهار کرد: از این محل، لاشه یک راس بره وحشی(۲ ماهه) به همراه یک قبضه اسلحه شکاری تک لول و مقداری فشنگ کشف و ضبط شد، مراتب پس از کشف آثار و ابزار جرم و تنظیم صورت جلسه تخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.


قریشی ابراز کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت برای صید و شکار غیر مجاز یک راس بره وحشی معادل ۲۵۰ ریال تعیین شده است که این مبلغ فقط به دلیل ضرر و زیان وارده به محیط زیست می باشد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در خاتمه تاکید کرد: علاوه بر پرداخت جریمه، متهمین در دادگاه به جرم شکار غیر مجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده 12 قانون شکار و صید به حبس از ۳ ماه تا ۳ سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت به جزای نقدی از ۳۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال محکوم می شوند.

کد خبر 940627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha