ورود بیش از ۱۶۶ هزار فقره پرونده به دادگستری چهارمحال و بختیاری

بهرامی گفت: در سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۱۲۸ فقره پرونده در سال گذشته به دادگستری استان چهارمحال و بختیاری وارد شد که از این تعداد ۱۶۹ هزار پرونده مختوم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «احمدرضا بهرامی» امروز (شنبه ۳۱ خرداد) در نشست خبری با خبرنگاران این استان که در دادگستری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد پرونده، 257 هزار و 30 فقره در حوزه احکام مدنی و کیفری تشکیل شده که از این تعداد 262 هزار حکم صادر شده است.

 

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری استان با تعداد قضات تناسبی ندارد، تصریح کرد: 193 قاضی در استان فعال است که به طور میانگین هر قاضی به یک هزار و 687 پرونده در سال رسیدگی می‌کند.

 

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال گذشته 38 درصد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف استان نیز منجر به صلح و سازش شد.

 

بهرامی در ادامه بابیان اینکه جرم سرقت، بیشترین تعداد پرونده‌های کیفری ورودی به دادگستری استان را به خود اختصاص داده است، گفت: توهین، ضرب و جرح، تهدید، تصادف غیر عمد، تخریب و فحاشی نیز در رده‌های بعدی قرار دارد.

 

وی افزود: در پرونده‌های حقوقی نیز مطالبه خسارت دادرسی بیشترین پرونده‌های ورودی را به خود اختصاص داده است و پس از آن تامین خواسته، مطالبه وجه، مطالبه خسارت تاخیر تادیه، مهریه و طلاق توافقی بیشترین تعداد پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

 

بهرامی با اشاره به ورود این نهاد در حوزه منابع آبی نیز گفت: در رابطه با چاه های غیرمجاز 119 پرونده تشکیل شده و تاکنون 36 چاه غیرمجاز پلمب شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اهتمام جدی این دستگاه با زمین‌خواری در استان، اظهار داشت: به تازگی حکم تخریب 11 ویلا در منطقه بیرگان شهرستان کوهرنگ صادر شده است که از این تعداد 2 ویلا تخریب شد اما با اعاده دادرسی مجدد آب منطقه‌ای استان اصفهان، تخریب مابقی ویلاها متوقف شده است.

 

کد خبر 940633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha