راه اندازی کاروان جشن شادی میلاد امام رضا(ع) با همت کانون فرهنگی هنری مسجد

شکرانی با اشاره به اهمیت بسترسازی برای رشد برنامه های معرفتی در سطح مساجد با محوریت کانون فرهنگی گفت: محله ولیعصر(عج) در بلوار دانش آموز کرج میزبان کاروان جشن شادی میلاد امام رضا(ع) با همت کانون فرهنگی هنری مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، محله ولیعصر در بلوار دانش آموز کرج از مسجدی برخوردار است که کانون فرهنگی هنری میثاق مبنای فعالیت خود را در این مسجد مباحث تربیتی و آموزشی قرار داده است.

« مدیرکانون فرهنگی هنری میثاق» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز به عنوان یکی از مدیران برتر استان البرز در بحث اجرای طرح فهما در خصوص معرفی خود گفت: یاسین شکرانی هستم، فارغ التحصیل رشته فلسفه اسلامی در مقطع ارشد که در آموزش و پرورش هم مشغول به فعالیت هستم و از سال 92مدیریت کانون فرهنگی هنری میثاق را برعهده دارم.

بفرمایید اهمیت کار فرهنگی و هنری را در کانون فرهنگی هنری مسجد چگونه ارزیابی می کنید؟

از ابتدای اسلام تا کنون محور برنامه های تربیتی و معرفتی از مسجد بوده است و از نگاه دینی نیز مسجد باید محور برنامه های اجتماعی باشند؛ اینکه کانون های فرهنگی و هنری با محوریت مسجد و بنای توحیدی مسجد فعالیت خود را پیش می برند که به نوبه خود زمینه پویایی و احیاء مساجد است.

همچنین مشکلات و چالش هایی در همین زمینه نیز وجود دارد که مسئولان امر موظف هستند نسبت به رفع آن اقدام کنند مانند اینکه در بعضی مساجد شاهد این هستیم که هیئت امناء مسجد و امام مسجدی اشرافیت کامل نسبت به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد ندارند و با مشخص کردن افرادی خارج از این مجموعه پیگیر برنامه های فرهنگی و ... مساجد می شوند.

در خصوص طرح فهما ارزیابی شما از عملکرد کارشناسان ستاد چگونه است؟

به نظرم عملکرد چندان مناسبی نبود و حتی یک جلسه حضوری نیز برای ما گذاشته نشد تا توضیح داده شود این طرح و یا متنی در اختیارمان قرار گیرد، حداقل برای بنده به این صورت بود که تنها با یک پیامکی که اطلاع رسانی شد، پیگیری لازم را در این زمینه انجام دادیم.

در خصوص طرح دهه کرامت چه برنامه هایی را مدنظر قرار داده اید؟

برای برپایی بزرگداشت دهه کرامت، پنجمین مرحله کمک های مومنانه را از طریق مسجد می خواهیم پیگیری کنیم یعنی از آغاز این دهه کمک های مردمی جمع آوری و روز میلاد حضرت امام رضا(ع) این هدایا توزیع می شود. البته با توجه به بحث ویروس کرونا، جشن شادی به صورت کاروانی داریم که به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز انجام شده بود. کانون فرهنگی هنری میثاق از واحد رسانه مجزا برخوردار است که در رابطه با دهه کرامت نیز اطلاع رسانی استفاده از رسانه انجام می شود.

در بحث ویروس کرونا عملکرد کانون فرهنگی هنری مسجد را چگونه ارزیابی می کنید؟

بحث ضدعفونی کردن معابر و محلات همچنین منازل مردم یکی از مواردی بود که فعالان کانون فرهنگی هنری میثاق نسبت به آن انجام وظیفه کرد. گام بعدی نیز کمک های مومنانه بود که در چهار مرحله 180 بسته غذایی به ارزش 300 هزار تومان توزیع شد. توزیع اقلام بهداشتی در سطح محل به صورت خانه به خانه از جمله اقدامات صورت گرفته بود. همچنین آب میوه و آب پرتقال هر مرتبه صد بطری در بیمارستان های شهر توزیع شد.

از نظر شما جایگاه امام مسجد در روند فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مسجد چه اندازه است؟

امام مسجد با توجه به تفکر و بینشی که نسبت به مدیریت مسجد پیدا می کند نقش محوری در روند فعالیت های مسجد دارد. چرا که می داند وظیفه اش فراتر از اقامه نماز جماعت است. اگر امام مسجد تنها وقت خود را اختصاص به نماز جماعت دهد با مشکلات متعددی کانون فرهنگی هنری مسجد روبه رو می شود. جای آن دارد که دوره هایی در قالب فعالیت مستمر برای ائمه مساجد گذاشته شود تا میزان مشارکت و همراهی آنان در پویایی مسجد بیش از پیش شود.

* مجتبی دانایی

 

کد خبر 940665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha