پایش ناهنجاری‌های قامتی و اسکلتی کودکان در دستور کار سپاه کربلا

غفار پور با اشاره به اینکه پایش ناهنجاری‌های قامتی و اسکلتی کودکان مناطق محروم مازندران به همت گروه‌های جهادی سپاه کربلا انجام می‌شود، گفت: در گام دوم پایش سلامت جسمانی کودکان مهدهای قرآنی استان نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،« کاظم غفار پور» امشب(31خرداد) ضمن تشریح اقدامات سپاه کربلا در بخش ورزش و سلامت به خبرنگاران گفت: گروه‌های جهادی ورزش و سلامت به همت هیئت بسیج پزشکی ورزشی و مرکز تربیت‌بدنی و ورزش بسیج سپاه کربلا جهت ارائه خدمات تخصصی در مناطق محروم و کم برخوردار استان مازندران تشکیل‌شده است.

 

مسئول مرکز تربیت‌بدنی و ورزش بسیج سپاه کربلا افزود: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر دستگیری از نیازمندان و کمک به اقشار کم‌درآمد باهدف کم نمودن مشکلات و آسیب‌های حوزه سلامت، افزایش امید در مناطق آسیب‌پذیر و کم کردن هزینه‌های درمان برای خانواده‌های نیازمند این گروه‌های جهادی آغاز بکار کردند.

 

وی بابیان اینکه اولویت گروه‌های جهادی سلامت خدمت‌رسانی در مناطق آسیب‌دیده و کم برخوردار استان است و اعزام این گروه‌ها با همکاری و حمایت سازمان بسیج سازندگی و سپاه‌های شهرستانی صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: اعضای این گروه جهادی دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه های فیزیولوژی ورزشی، حرکات اصلاحی و همچنین مربیان حوزه ورزش هستند.

 

غفار پور بابیان اینکه این گروه‌ها در قالب تیم های 5 - 10 نفره به مناطق محروم اعزام می‌شوند   ، بیان کرد: تقریباً 80درصد از کودکان پسر و 90 درصد از کودکان دختر حداقل دارای یک ناهنجاری آناتومی هستند که تلاش داریم باهمت والای بسیجیان جهادی این مشکلات رفع شود.

 

 وی با اشاره به اینکه پایش ناهنجاری‌های قامتی و اسکلتی در دستور کار این گروه‌های جهادی قرار دارد، افزود: جامعه هدف بعد از ویزیت و شناسایی نوع مشکل جسمانی، توسط بسیجیان جهادگر آموزش تخصصی برای اجرای حرکات اصلاحی می‌بینند و  افرادی که دارای  مشکل آناتومی حاد باشند برای درمان به کلینیک‌های تخصصی معرفی خواهند شد .

 

مسئول مرکز تربیت‌بدنی سپاه کربلا بابیان اینکه گروه‌های جهادی ورزش و سلامت زیر نظر هیئت بسیج پزشکی ورزشی بسیج استان فعالیت می‌کنند ، افزود:برنامه‌های آینده این گروه‌های جهادی حضور در مهدهای قرآنی و پایش سلامت کودکان خواهد بود .

 

غفار پور در پایان از تشکیل گروه‌های جهادی ورزش و سلامت تا آخر سال جاری در همه‌ی شهرستان‌ها خبر داد و گفت : ارائه مشاوره‌های رایگان به افراد در حوزه سلامت نیز از برنامه‌های این گروه‌ها است.

کد خبر 940678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha