۴۲ نفر از حفاران غیرمجاز در ایلام دستگیر شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: در سال جاری تاکنون ۴۲ نفر از حفاران غیرمجاز در این استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: هرگونه  حفاری که در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در  فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع و اماکن مذهبی صورت گیرد، علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه، ابزارآلات و ادوات حفاری، مجرم به حداکثر مجازات مقرر محکوم  خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه آثار فرهنگی و تاریخی سند هویت و افتخار ملی هستند و صیانت از آن‌ها توسط همه اقشار جامعه ضروری است، گفت: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان ایلام اقدام به تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی  با هدف نظارت و مراقبت بیشتر ازآثار تاریخی شده است.

 

شنبه زاده تصریح کرد: در سال جاری در مجموع و براساس انجام یک هزار و ۵۳۷ مورد سرکشی و بازدید نظارتی محسوس و غیر‌محسوس توسط نیروهای یگان حفاظت از آثارتاریخی و فرهنگی استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۴۲ نفر از حفاران غیرمجاز دستگیر  شدند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام یادآور شد: در این مدت تعداد ۴۶ قلم اشیای تاریخی در شهرستان ایلام و دیگر شهرستان ها از حفاران غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

 

شنبه زاده خاطرنشان کرد: در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم آثار تاریخی ۱۱مورد، حفاری‌های غیرمجاز محوطه‌های آثار تاریخی ۱۷ مورد از دیگر فعالیت‌های یگان حفاظت از آثار تاریخی استان در این مدت بوده است.

 

 

کد خبر 940722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha