لزوم مخاطب شناسی در تولید محتوا

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با تأکید بر اینکه مخاطب امروز با نسل‌های گذشته متفاوت است و برای تبیین آموزه‌های دینی باید علاوه بر مخاطب شناسی از ابزار نوین بهره گرفته شود، گفت: امروز باید فصاحت و بلاغت در تولید محتوا و رسالت رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز (یکم تیر) در همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی استان مازندران که به مناسبت پاسداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) مرکز استان برگزار شد، بابیان اینکه سازمان تبلیغات از دو بخش رسالت و تبلیغات تشکیل‌شده، اظهار کرد: رسالت یعنی ایجاد محتوا و تبلیغات یعنی پخش آن‌ در جهان اسلام و در آخر هرسال باید دید چه اقداماتی صورت گرفته است.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران افزود: در هر دو بخش باید زمان‌شناسی، مخاطب شناسی و ابزارشناسی صورت بگیرد؛ فصاحت، شیوایی، گویایی بیان و بلاغت مدنظر قرار بگیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه مخاطب امروز با نسل‌های گذشته متفاوت است و برای تبیین آموزه‌های دینی باید علاوه بر مخاطب شناسی از ابزار نوین بهره گرفته شود، ادامه داد: امروز باید فصاحت و بلاغت در تولید محتوا و رسالت رعایت شود.

 

 حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و جایگاه رسانه در بین اقشار مختلف جامعه تصریح کرد: امروز در حوزه رسانه باید کار شود و باید طبق ذائقه جامعه البته ذائقه درست اتفاق بیفتد‌؛ همه این موارد تحت اسلام ناب محمدی (ص) و ترویج سیره و سبک زندگی اهل‌بیت (ع) و با رعایت زمان‌شناسی صورت بگیرد.

 

وی اظهار کرد: اسلام دین پابرهنگان و مستضعفان است نه اسلام‌ کاخ‌نشینان و ثروتمندان! عده‌ای دزد و اختلاس گر به جان انقلاب افتادند و مملکت را به فقر کشاندند ما در قضیه معیشت واقعاً دچار مشکل هستیم، البته افراد پاک دست زیادی وجود دارد.

 

 حجت‌الاسلام محمدی لائینی باید در چله دوم انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب مشکلات و کوتاهی‌های خودمان را مشخص کنیم، در سازمان تبلیغات باید ارزش‌ها موج بزند؛ درد اول باید درد دین و درد مردم باشد. انتظار می‌رود که مدیران سازمان تبلیغات در شهرستان‌ها با همه دستگاه‌ها متفاوت باشد. کارآمدی آن از همه دستگاه‌ها بیشتر باشد.

 

کد خبر 940857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha