فعالیت ۱۵۰۰ خادمیار خواهر در خراسان جنوبی

شاد با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ نفر از خواهران سراسر استان خراسان جنوبی افتخار خادمیاری حرم مطهر رضوی را دارند، گفت: از این تعداد ۷۸۰ نفر در مرکز استان فعالیت های خادمیاری در عرصه های مختلف انجام می دهند.

«فاطمه شاد» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند ضمن تبریک دهه کرامت به برخی از فعالیت‌های خواهران خادمیار در خراسان جنوبی پرداخت و اظهارداشت: امروز مهمترین وظیفه ما در سطح جامعه اشاعه فرهنگ رضوی در بین اقشار مختلف است.

 

مسئول امور بانوان دفتر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی ادامه داد: واحد خواهران دفتر آستان قدس رضوی نمایندگی خراسان جنوبی از دهه کرامت سال گذشته با هدف تسهیل‌گری برای خادمیاران خواهر در سطح استان شروع به فعالیت کرده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 500 نفر از خواهران سراسر استان خادمیار رضوی هستند، اظهارداشت: از این تعداد 780 نفر در مرکز استان به فعالیت های خادمیاری در عرصه‌های مختلف مشغول هستند.

 

شاد با اشاره به فعالیت چهار کارگروه خادمیاری در بخش خواهران در خراسان جنوبی، افزود: کارگروه خادمیاران خواهر بیشتر برای انجام امور خادمیاری برای خواهران و کارگروه مشاوره با حضور خادمیاران متخصص در امور مشاوره، خدمات مشاوره ای در حوزه های مذهبی، حقوقی، خانواده ارائه می دهند.

 

وی ادامه داد: همچنین کارگروه خدمات اجتماعی خود به چهار گروه تقسیم و در حوزه های شناسایی خانواده های محروم، کمک به بیماران صعب العلاج، مادران شیرده که توان شیردهی به فرزندانشان را ندارند و شناسایی زنان نقش آفرین و خیر و نیکوکار و کمک برای تامین جهیزیه و زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند.

 

مسئول امور بانوان دفتر کانونهای خدمت رضوی در خراسان جنوبی، کارگروه پشتیبانی را یکی دیگر از کارگروه‌های نمایندگی دفتر خواهران در آستان قدس رضوی استان دانست و گفت: این کارگروه خدمات پشتیبانی و کمک به برگزاری برنامه های ملی مذهبی را در طول سال برعهده دارد.

 

دوخت و توزیع 4400ماسک در بین نیازمندان

شاد با اشاره به فعالیت گروه خادمیاران خواهر استان در ایام کرونا، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا خادمیاران خواهر در کارگاه های خیریه حضرت رسول(علیه السلام)، توانبخشی حضرت علی اکبری(علیه السلام)، مسجد سید الشهدا (علیه السلام) و مسجد باقر العلوم (علیه السلام) برای دوخت ماسک همکاری داشته‌اند.

 

وی ادامه داد: تعداد چهار هزار و 400ماسک که توسط خادمیاران درکارگاه های خیریه دوخته و به همراه بسته های مواد غذایی در بین محرومان توزیع شد.

 

شاد با اشاره به فعالیت خادمیاران خواهر در پویش سلامت و بسته بندی مواد غذایی برای محرومین، افزود: توزیع و بسته بندی مواد غذایی توسط کانونهای دفتر آستان قدس رضوی استان در مساجد استان انجام شده است.

کد خبر 940864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha