چهارمحال و بختیاری به گلخانه های هوشمند مجهز می شود

پیرعلی با اشاره به احداث گلخانه های هوشمند توسط شرکت های دانش بنیان استان، گفت: این گلخانه ها در ابعاد بین ۲۰۰ مترمربع تا یک هکتار است و در همه شهرستان ها راه اندازی می شوند.

«اسماعیل پیرعلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد از طراحی اپلیکیشن فروش محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری به صورت آنلاین خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه می تواند در رونق تولید در بخش کشاورزی و شیلات استان مؤثر باشد.

 

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به احداث گلخانه های هوشمند توسط شرکت های دانش بنیان استان، ادامه داد: این گلخانه ها در ابعاد بین 200 مترمربع تا یک هکتار است و در همه شهرستان ها راه اندازی می شوند.

 

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری 50 گلخانه هوشمند در چهارمحال و بختیاری راه اندازی می شود، اظهار کرد: این گلخانه ها می توانند زمینه اشتغالزایی دانشجویان کشاورزی را فراهم کنند.

 

پیرعلی کشت گیاهان دارویی و صیفی جات در طبقات جداگانه را از مهمترین کاربردهای گلخانه های هوشمند خواند و تصریح کرد: حدود 60 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی این گلخانه ها در سراسر استان نیاز است.

 

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت 130 شرکت دانش بنیان و فناور در استان، ادامه داد: حدود نیمی از این شرکت ها ایده های خود را تجاری سازی کرده و به فروش رسانده اند.

 

وی فرآوری پشم و ریسندگی نمد را از دیگر طرح های شرکت های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری در سال جاری برشمرد و گفت: در این طرح نیز سه شرکت دانش بنیان استان مشغولیت فعالیت هستند.

 

وی همچنین از عقد قرارداد 100 هزار یورویی فروش محصولات دانش بنیان استان خبر داد و اظهار کرد: این قرارداد در حوزه طراحی، ساخت و اجرای گلخانه هوشمند و ماسک نانو فیلتر در حاشیه نشست تجاری ایران در گرجستان منعقد شد.

 

کد خبر 941023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha