نباید در اختصاص بودجه به حوزه تبلیغ کم‌ کاری صورت گیرد

آیت الله حسینی با بیان اینکه در ایام کرونا در مباحث اقتصادی و حوزه فرهنگی دچار آسیب و خسارت شدیم، گفت: نباید در اختصاص بودجه به حوزه تبلیغ کم‌ کاری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (1 تیر ماه) در همایش «گام دوم تبلیغ» که در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بهترین انسان ها را برای تبلیغ معارف دینی و الهی فرستاد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به اخلاق، معنویت و معرفت را از ضرورت ها دانست و گفت: توجه به مباحث دینی و قانون خداوند در تبلیغ انبیاء الهی شاخص بود.

 

وی با بیان اینکه امام در همه علومی که در عالم آفرینش تحقق پیدا می کند آگاهی دارد، ادامه داد: اول و آخر علم معرفت نسبت به خداوند، انبیاء و اولیای الهی است و اگر جامعه بشری متوجه اخلاق، معنویت و قانون خدا شدند، همه مسیر برای انسان باز خواهد شد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه خداوند می فرماید «خلقت آسمان ها، زمین و موجودات بر عهده ماست و بشر نقشی در خلقت آنها ندارد، یادآور شد: خداوند انسان را خلاق آفریده و مغز، اندیشه و خرد به او بخشیده تا خلاق باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ولی هر اثری از انسان به وجود آید، مخلوق خدا بوده و اراده خداوند بر آن قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه داریم در زمینه تبلیغ دین خداوند، ارزش های الهی و انسانی تلاش کنیم که بازگشت انسان ها به همین مرتبه است.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید اخلاق و معنویت را در جامعه گسترش دهیم، بحث تبلیغ را مهم دانست و گفت: ولی هر عملی که سخت تر شد، فضیلت و اجر آن بیشتر می شود.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه حوزه تبلیغ باید مدیریت شود، اظهار کرد: نیاز امروز برنامه ریزی، سازماندهی و تربیت است که باید در سایه تبلیغ شکل بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف از تبلیغ، تربیت دینی است که باید در جامعه شکل بگیرد و در کنار آن آسیب شناسی تبلیغ نیز باید مدنظر قرار گیرد.

 

آیت الله حسینی در ادامه، اضافه کرد: در ایام کرونا همان طور که در مباحث اقتصادی آسیب دیدیم، در مباحث فرهنگی نیز آسیب دیدیم و باید توجه خاصی به این موضوع داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در زمینه ویروس کرونا زحمت های بسیاری کشیده شد که کمترین تلفات و آمار مبتلایان را داشتیم.

 

وی اذعان کرد: اگر در مسائل تشییع، ترحیم و عروسی ها مسائل و نکات بهداشتی رعایت نشود، زحمت ها هدر خواهد رفت.

 

آیت الله حسینی گفت: طلاب و روحانیون در مجالس و محافل مردم را نسبت به این موضوع آگاه تر کنند.

کد خبر 941038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha