نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان تصویب شد

«علی یگانه فرد» از نگاه به کشورهای هدف جدید بازارهای صادراتی استان زنجان با هدف گذاری یک میلیارد دلاری خبر داد و گفت: در همین راستا نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اتاق بازرگانی زنجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب نقشه راه تجارت خارجی استان در کارگروه توسعه صادرات استان، اظهار کرد: در گذشته برنامه های تجارت خارجی استان زنجان به صورت کوتاه مدت دنبال شده است.

 

علی یگانه فرد توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از عوامل مهم توسعه و جهش تولید عنوان کرد و ادامه داد: در سال ۱۳۹۱ برای صادرات استان زنجان هدف گذاری یک میلیارد دلاری در نظر گرفته شده بود که هرگز به آن عدد نرسیده ایم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: صادارت استان زنجان طی 10 سال گذشته 550 میلیون دلار بوده است که با تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان به دنبال توسعه هرچه بیشتر صادرات استان است.

 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به اهداف نقشه راه تجارت استان اشاره کرد و گفت: این نقشه راه به صورت پلکانی و با هدف گسترش روابط خارجی در سبد های خالی و کشورهای کمتر دیده شده تدوین شده است.

 

این مقام مسئول به دیگر مزایای این نقشه راه اشاره کرد و گفت: دید این نقشه به حفظ بازار های قبلی و ایجاد بازارهای جدید صادراتی بوده است.

 

یگانه فرد با یادآوری اینکه این نقشه می تواند طیف وسیعی از پتانسیل های مغفول مانده صنایع استان و استعداد های کمتر دیده شده سایر صنایع را در بر گیرد، تصریح کرد:  الزاماتی نیز از جمله حمایت های دولتی، توسعه و فراهم سازی زیرساخت های صادراتی استان، کنترل واردات و ... نیز در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 941136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha