حضور و خدمات دهی در بحران‌ها از جمله سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی است

حجت الاسلام بابایی گفت: پرچمدار عرصه تبلیغ در کشور است و آگاهی رسانی در عرصه های مختلف را برعهده دارد و همچنین حضور و خدمات دهی در بحران‌ها از سیاست‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است.

« حجت الاسلام سید محمد بابایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بهشهر، با گرامیداشت فرا رسیدن اول تیر، سالروز تبلیغ و اطلاعرسانی دینی و صدور فرمان حضرت امام(ره)جهت تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی وعرض تبریک این روز به محضر علما وروحانیت ،کلیه مروجین و مبلغین احکام الهی و عموم مردم متدین و ولایی شهرستان بهشهر ، این سازمان را پرچمدار عرصه تبلیغ در کشور دانست و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی  با گامهاي بلندي كه در مسير تبليغ و اطلاع رساني و توسعه فرهنگ ديني جامعه برداشته، سرمايهاي عظيم و گران سنگ در راستاي تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامي به شمار ميرود.

 

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر اظهار کرد:  نكوداشت سالگرد تاسيس اين نهاد مقدس، در حقيقت تکریم از زحمات مبلغان و مجاهدان عرصه تبليغ دين و فضيلتهايي است كه در سايه اسلام به ملت بزرگوار ايران، عزت و سعادت بخشيده است.

 

حجت الاسلام بابایی ساماندهی شبکه تبلیغی کشور را از محورهای فعالیت سازمان برشمرد و تاکید کرد: شبکه تبلیغی از شبکه های تاثیرگذاری است که در طول سال و در مناسبت های مختلف توانسته مردم را نسبت به معارف دینی و انقلابی آگاه کند و در راستای شناساندن معارف اسلام و سیره اهل بیت و نظام مقدس مثمر ثمر باشد.

 

وی، اجرای برنامه ها با محوریت مردم را از دیگر سیاست های سازمان برشمرد و یادآور شد: تشکیل تشکل هایی از قبیل؛ اتحادیه موسسات قرآنی، شورای هیئات مذهبی، انجمن بانوان فرهیخته ، کانون مداحان ، شعرای آئینی و مجمع خیرین قرآنی از کارهای اساسی سازمان محسوب می شوند که امروزه در قالب یک کار تشکیلاتی زمینه اجرای کارهای دینی با محوریت مردم را فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام بابایی درادامه به تعدادی از برنامه های اساسی و زیر بنایی این اداره اشاره کرد وافزود: ساماندهی ، ثبت وصدور مجوز هیئات مذهبی ، مداحان ، کانون های فرهنگی تبلیغی ،  ثبت و صدور مجوز برای مؤسسات و خانه قرآن درسطح شهر و روستا،  برگزاری کلاس های آموزش قرآن در رشته های، روخوانی ، روانخوانی ، تجوید ، مفاهیم ، حفظ ، تفسیر، کارگاه های سبک زندگی اسلامی ، قرآنی و دوره های تخصصی تربیت معلم روخوانی و روانخوانی، مفاهیم ، حفظ قرآن کریم ، ساخت خانه عالم واعزام روحانی در روستاهای کمتر برخوردار جهت اجرای برنامه های فرهنگی ، آموزش تحکیم خانواده برای زوج های جوان وگفتمان های دینی درمدارس را می‌توان از اهم برنامه های سازمان تبلیغات دانست.

 

عضوشورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر گفت: همچنین حضور و خدمات دهی در بحرانها را از جمله سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی است که در سال های اخیر مردم ایثار واز خودگذشتگی های جامعه روحانیت ، مداحان و موسسات قرآنی را درسیل و زلزله سالیان گذشته و درایام مواجهه کشور با بیماری منحوس کرونا شاهد بودند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی در ادامه به کمک های مجموعه های وابسته به سازمان اعم از روحانیت ، هیئات مذهبی ، مداحان و موسسات قرآنی در ایام کرونایی به جامعه اشاره کرد و افزود:  در بحرانی ترین شرایط شیوع کرونا که به نوعی همه از یکدیگر به جهت همه گیری و شیوع بالای این بیماری کرونا فاصله می گرفتند ؛جامعه روحانیت جهت غسل وتدفین اموات کرونایی به میدان آمدند.

 

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: روحانیون در شرایط سخت شیوع کرونا به انجام وظیفه شرعی و دینی پرداختند و هیئات مذهبی ، موسسات قرآنی نیز در تهیه ماسک ، گان ، ضدعفونی کردن محلات و مساجد ، تهیه بسته های حمایتی وشرکت دررزمایش همدلی( کمک مومنانه) درشهر و روستا دوشادوش دیگران تلاش کردند.

کد خبر 941257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha