تاکنون ۸۰۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند

رمضانی با بیان اینکه تنها بخش جشنواره رضوی که در سال جاری برگزار شد ،کتابخوانی رضوی است، گفت: تاکنون شرکت کنندگان در کتابخوانی رضوی نسبت به دوره قبل دو برابر بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «مهدی رمضانی» صبح امروز( دوشنبه دوم تیر) در نشست خبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی که در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد با اشاره به دهه کرامت و برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی در این دهه گفت: تنها بخش جشنواره رضوی که در سال جاری برگزار شد، کتابخوانی رضوی است. تمام بخش های جشنواره رضوی به خاطر شیوع بیماری کرونا با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو شد.

 

معاون توسعه و ترویج امور کتابخوانی با بیان اینکه بیش از 800 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند، عنوان کرد: علاقه مندان می توانند تا آخر تیر در این جشنواره شرکت کنند. تا این لحظه تعداد شرکت کنندگان نسبت به دوره قبل دو برابر شده است.

 

وی در مورد بازگشایی کتابخانه ها اظهار داشت: بر اساس تصویب ستاد کرونا کتابخانه ها جزو اولین مراکز فرهنگی بودند که تعطیل شدند و مجوز بازگشایی هفته قبل اعلام شد. از دیروز کتابخانه ها بر اساس پروتکل های بهداشتی بازگشایی شد. عزیزان می توانند به کتابخانه های عمومی مراجعه کنند. برخی از ضوابط و شرایط در کتابخانه ها به خاطر شیوع کرونا تغییر کرده است، از جمله اینکه مدت امانت کتاب از 15 روز به یک ماه تغییر یافته و همچنین ظرفیت سالن های مطالعه به نصف کاهش پیدا کرده است.

 

رمضانی با اشاره به اینکه کتابخانه ها در ایام شیوع کرونا با برنامه هایی همچون پویش کرونا را شکست می دهیم فعال بودند، بیان کرد: کتابخانه های عمومی کشور نیز مانند بسیاری از نهادهای فرهنگی حرکت جدی به سمت فضای مجازی داشت که این مسئله با توجه به شیوع کرونا استمرار خواهد یافت. سامانه های خوبی در ایام کرونا شکل گرفت که به عدالت آموزشی در کتابخانه های عمومی نزدیک تر شدیم.

 

معاون توسعه و ترویج امور کتابخوانی در مورد افتتاح کتابخانه مرکزی یزد خاطرنشان کرد: این کتابخانه بعد از 23 سال قرار بود در اسفند سال قبل افتتاح شود. همه شرایط برای افتتاح فراهم بود، حتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز آماده عزیمت به یزد به منظور افتتاح کتابخانه مرکزی یزد بودند که این مراسم مصادف شد با شیوع بیماری کرونا و با تعویق مواجه شد. در اولین فرصت در ماه جاری یا نهایتا مرداد ماه کتابخانه مرکزی یزد افتتاح می شود. این کتابخانه سومین کتابخانه مرکزی است که در مدیریت جناب آقای مختارپور افتتاح خواهد شد.

کد خبر 941329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha