مردم شیراز همکار «آبفا» شوند

آیت الله دژکام گفت: مردم شیراز باید نکاتی را یاد بگیرند که همکار «آبفا» شوند و این کار علم اخلاق و مدیریت است و در مرحله نخست باید شکر گذاری را رواج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 2 تیر) در دیدار با مدیران آب منطقه ای فارس، آبفای شیراز و آبفای روستایی استان گفت: مشکلات موجود در مصرف آب باعث ضایع شدن تلاش های انجام شده در این حوزه می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: امروز آب جاری در خانه ها در دسترس قرار دارد و باید با به کارگیری علم مصرف بهینه آب در ایجاد فرهنگ مدیریت مصرف عمل کنیم تا زحمات انجام شده هدر نرود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: استفاده از فرهنگ و اخلاق در بهره وری و مدیریت مصرف موثر است و برای مدیریت مصرف آب باید، مردم را در مورد صرفه جویی، اقناع کنیم و به سراغ معنویت برویم.

آیت الله دژکام ادامه داد: مردم شیراز باید نکاتی را یاد بگیرند که همکار «آبفا» شوند و این کار علم اخلاق و مدیریت است و در مرحله نخست باید شکر گذاری را رواج دهیم.

وی تاکید کرد: باید شکر گذاری را به عنوان یک فرهنگ رواج دهیم تا بدانیم از چه نعمتی برخورداریم و قدردان آبی باشی که به این راحتی در اختیار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: میزان بارندگی در یک سال اخیر مطلوب بوده است و مسئولان به جای تاکید بر اینکه از خشکسالی بیرون نرفته ایم باید بر مصرف بهینه تاکید کنند.

وی شکر گذاری و اسراف نکردن را اخلاق دینی دانست و گفت: نباید اجازه دهیم تا منابع طبیعی حتی اگر زیاد باشد، ضایع شود و فرهنگ مصرف آب باید همراه خدمت آن ارائه شود.

امام جمعه شیراز افزود: هنگامی که الگوی ارائه خدمت، اسلامی شود مردم نیز رضایت پیدا می کنند و در خصوص هدر رفتن آب در شبکه ها نیز باید چاره اندیشی کرد.

وی تصریح کرد: اگر امکانات و بودجه موجود با آن چیزی که مردم نیاز دارند با یکدیگر مطابقت ندارد مشکل مدیریت نیست در چنین مواردی باید از جای دیگری کار را شروع کنیم و صادقانه با مردم سخن بگوییم.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: وقتی کاری برای خدا انجام شود، خداوند نیز کمک خواهد کرد.

کد خبر 941450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha