اقبال مردم به معنویت به برکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد با بیان این که اقبال مردم به معنویت به برکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است، گفت: امروز مشهد مقدس و قم دو پایگاه اصلی تشیع در جهان به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین «علی نظری منفرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و ایام باسعادت میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اظهار داشت: خدمت همه علاقه مندان به اهل بیت(ع) این دهه را تبریک می گوییم و امیدواریم که بتوانیم از برکات این دهه مبارک استفاده کامل را ببریم.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: من ابتدا عرض کنم که روز ولادت حضرت معصومه(س) که آغاز دهه کرامت است مصادف با اول ذی القعده و یکی از ماه های حرام است و باید توجه داشته باشیم که حرمت این ماه نگاه داشته شود همچنانکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «منها اربعه حرمٌ» یعنی چهار ماه حرام داریم که جنگ و خون ریزی و قتال در این ماه ها حرام بوده است و ذی القعده شروع ماه های حرام است.

 

وی در ادامه با اشاره به علت حضور امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران خاطرنشان کرد: می دانید که ایشان را مأمون عباسی از مدینه احضار کرد به ایران و به دنبال آمدن حضرت که در سال 200 یا قبل از آن بوده است، حضرت معصومه(س) به شوق دیدار برادر از مدینه حرکت کرد و به ساوه رسید و در این شهر بیمار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد اضافه کرد: بر اساس تاریخ یا خود حضرت معصومه(س) درخواست کرد که ایشان را قم ببرند یا قمی ها آمدند و ایشان را با احترام و در نهایت عزت و شکوه با کاروانی به قم بردند که همین مسأله ولایت مداری اهل قم را نشان می دهد چون از ایشان چنین استقبال کردند.

 

وی تصریح کرد: اما این که از اولاد حضرت موسی بن جعفر(ع) چرا فاطمه معصومه(س) به سمت ایران حرکت کرد، این هم قابل دقت است که بر اساس نقل صاحب دلائل الامامه طبری، حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از یک مادر هستند و این یکی از علت هایی است که حضرت این سفر را اختیار کردند و مسأله دوم توجه حضرت معصومه(س) به مقام امام رضا(ع) و ولایت مداری ایشان نسبت به برادر بود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برکات حضور امام رضا(ع) و خواهرشان در ایران اسلامی یادآور شد: بدون شک این برکات فراوان بوده است همچنانکه الان مشهد مقدس یکی از پایگاه های مهم تشیع به شمار می رود و هم قم یکی از مراکز اصلی شیعه است که امام صادق(ع) خبردادند که قم مأوای مؤمنان و فاطمیین است و در قم دختری از فرزندان من به نام فاطمه مدفون می شوند که به شفاعت او شیعیان وارد بهشت می شوند.

 

وی با تأکید بر این که اقبال مردم به معنویت به خاطر این خواهر و برادر زیاد شده است، خاطرنشان کرد: هم در مشهد و هم قم قبور این حضرات یک ملجأیی برای همه خلق است و حتی غیر شیعه و غیر مسلمان ها برای زیارت ایشان می آیند که نشان می دهد چه عنایتی نسبت به بزرگواران در سرتاسر جهان وجود دارد.

کد خبر 941521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha