حضور الهی امام رضا(ع) و خواهربزرگوارشان در ایران مایه کرامت مردم شد

حجت الاسلام احتشام کاشانی با اشاره به این که همه بشریت بر مبنای کرامت آفریده شده اند، گفت: ما ایرانی ها معتقدیم که فرزندان موسی بن جعفر(ع) برای حفظ راه کرامت در این کشور حضوری الهی و کریمانه داشته اند.

حجت الاسلام «علی احتشام کاشانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: قطعا دهه کرامت که میلاد با برکت خواهر و برادری از نسل پیامبر یعنی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است یادآور احیای کرامت ها و بزرگواری های اعتقادی و اخلاقی و عملی ایشان برای همه به ویژه شیعیان است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که بنای انسانیت بر کرامت است، گفت: خدای متعال در قرآن مجید می‌فرماید: «لقد کرمنا بنی آدم» یعنی ما بشریت را با تکریم آفریده ایم و سپس تأکید می‌کنند که «فضلناهم علی کثیر ممن خلقنا» یعنی راه حفظ این کرامت تبعیت از پیامبر درونی یعنی عقل و پیامبر بیرونی یعنی رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) ایشان است.

 

وی تصریح کرد: یک انسان بدون تردید اگر بخواهد با کرامت و عزت و شرافت زندگی کند  باید هم از عنصر عقل به عنوان پیامبر درونی بهره ببرد و هم از پیامبر بیرونی و ما ایرانی ها معتقدیم که فرزندان موسی بن جعفر(ع) یعنی امام رضا(ع) و برادرشان حضرت احمد بن موسی(ع) و خواهران حضرت معصومه(س) برای حفظ راه کرامت در این کشور حضوری الهی و کریمانه داشته اند.

 

حجت الاسلام احتشام کاشانی بیان داشت: ملت ما مفتخر است که در احیای اسلام ناب وام دار قمی باشد که عنصر وجودی شخصیتی همچون کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) در آن بوده و حوزه گرانقدر علمیه نیز در مجاورتشان توانسته است احیای تمدن آخرالزمانی را با پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل که فرزند حوزه علمیه است، رقم بزند.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ما برگرفته از سیره ائمه اطهار(ع) است، یادآور شد: امام خمینی(ره) همواره افتخارشان این بود که امام رضا(ع) و خواهرشان هادیان در احیای تفکر ناب اسلامی هستند و ایشان را رهبران واقعی انقلاب اسلامی می دانست؛ ما نیز امیدواریم بتوانیم با احیای این دهه که با برکات و خیرات اهل بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) و برادرشان همراه شده به وظیفه خود عمل کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: بدون تردید آنچنان که از ظواهر امر و سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به دست می آید، این است که انقلاب کبیر ما زمینه تمدن آخر الزمانی را فراهم کرده و نقش امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در احیای این تفکر اساسی و بی بدیل است.

 

وی بیان داشت: حوزه قم مادر انقلاب است و قم نیز با کریمه اهل بیت(ع) توانسته است، این جایگاه رفیع را پیدا کند و ما امیدواریم در دهه کرامت با تأسی به همه کرامت ها و بزرگی های امام رضا(ع) و حضرت معصومه بتوانیم احیا گر این دهه باشیم و نقشی در تمدن نوین اسلامی ایفا کنیم.

کد خبر 941522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha