لزوم اشتغالزایی برای بهبودیافتگان از مواد مخدر

محسنی گفت: موضوع اشتغال بهبودیافتگان از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت عدم مدیریت و اشتغالزایی برای بهبودیافتگان، اقدامات درمانی انجام شده، بی‌نتیجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «محمدرضا محسنی» صبح امروز(سه‌شنبه،۳ تیر) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: موضوع مواد مخدر یکی از موضوعات مهم جوامع بشری است که عدم مدیریت، آن را به مشکل بزرگ تبدیل می‌کند.

 

فرماندار فومن با اشاره به اینکه تجارت مواد مخدر، پرسودترین تجارت در جهان است گفت: مهم ترین بحث در شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان‌ها، انجام اقدامات ایجابی و نرم افزاری است.

 

وی از پیشرو بودن کشور ایران در امر مبارزه با مواد مخدر در جهان خبر داد و تصریح کرد: آمار تعداد شهدا و جانبازان این حوزه گواهی بر تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به منظور مقابله با این معضل است.

 

محسنی خاطرنشان کرد: امروز در اقدامات ایجابی، مهم ترین مسئله، پیشگیری و کاهش تقاضا در جامعه است و در بحث پیشگیری، مهم ترین اقدام، آموزش و سایر اقدامات فرهنگی برای تغییر باورهای آسیب دیدگان است.

 

فرماندار فومن با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری، اظهار کرد: باید اجتماعی بودن را مورد توجه قرار داده و آحاد جامعه را به این بحث ورود داد و فقط به جوانان و مدارس اکتفاء نکرده بلکه خانواده‌ها را نیز آگاه کرد.

 

وی با بیان اینکه ارائه برنامه یکساله مدون ادارات مسئول شهرستان به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان الزامی است افزود: ادارات در راستای آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

محسنی با اشاره به اینکه اعتیاد اولین آسیب اجتماعی در کشور با بالاترین اولویت برای مقابله است گفت: موضوع اشتغال بهبودیافتگان از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت عدم مدیریت و اشتغالزایی برای بهبودیافتگان، اقدامات درمانی انجام شده، بی‌نتیجه می‌شود.

 

فرماندار فومن بر ارائه خدمات آموزشی فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های شغلی به بهبودیافتگان تاکید و تصریح کرد:  نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده در کمپ‌های ترک اعتیاد مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 941597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha